Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Freerider skrev:Jag vet att du sa PCP men jag såg detta i veckan och är väldig sugen att köpa den:
För att följa länken så måste du registera dig.
Megaklant skrev:Om man jobbar lite med hatsan gevären kan man få en riktigt hygglig precision.
Min AT44 bullpup skjuter mycket bra.
Jag har dock lagt ner mycket jobb på den.
Diocletian skrev:Megaklant skrev:Om man jobbar lite med hatsan gevären kan man få en riktigt hygglig precision.
Min AT44 bullpup skjuter mycket bra.
Jag har dock lagt ner mycket jobb på den.
![]()
Det är just sånt här jag vill höra. Att grejerna blir bra med lite mekande talar till deras fördel - det är ju samma sak med många av Crosmans gevär, och de är gott ansedda. Har du en tråd du kan länka om tuningen? Vilka ingrepp är viktigast, vilka verktyg behövs? Finns det gott om forum med information, som för Crosman?
Archon skrev:Hatsan-hatet har diskuterats otaliga gånger i det här forumet. Citatet "Hatsan har ett extremt dåligt rykte i Sverige" är jag en smula tveksam till. Möjligen dåligt rykte bland en del kännare och luftvapenentusiaster som hänger på diverse luftvapenforum. Tror inte så kallat 'vanligt folk' bryr sig om ifall dom skjuter Crosman, Hatsan, Gamo, Umarex eller något annat fabrikat så länge dom har kul. Själv har jag aldrig sällat mig till Hatsan-hatarna, av den enkla anledningen att jag själv inte har någon erfarenhet av deras bössor. Hatsans produkter utvecklas ju hela tiden, precis som alla andra tillverkares, så det som var sant igår behöver ju inte vara det idag. Jag är medlem i en luftvapengrupp på FB där dom flesta medlemmarna är britter. Och flera av dom älskar sina AT-44:or och jagar allt möjligt med dom, kråkor, skator, kaniner m.m. Sedan har man ju också hört historier om Hatsan fjäderbössor som mer eller mindre skakat sönder efter ett tag. Det räcker ofta att man köpt en enda bössa som varit dålig, för att det ska färga ens syn på ett visst fabrikat. Jag har till exempel en Sig Sauer pistol som kostar nästan dubbelt så mycket i nypris än vad den är värd och som inte fungerar helt optimalt. Men jag har även erfarenhet av andra Sig Sauer-produkter som är riktigt bra. Bara mina egna funderingar kring detta.
Batistuta skrev:Jag har testat många och ägt en Hatsan genom åren men har aldrig lyckats prova något jag fastnat för. Det hade varit roligt att se en Hatsan prestera bra. När jag tänker efter, Tomaz AT44 i .25 är nog den Hatsan som presterat bäst genom alla tider. Hatsan har nog sålt en jädra massa bössor tack vare honom. Men han förstås en mycket skicklig skytt också
Air skrev:Ska vara PCP modellerna då möjligtvis.
Men jag väljer att köpa annat helt klart.
Desaleux skrev:Grovt smide är den jämfört med Kral ett blad mätt mellan delar ej tajt men de fungerar
trots de.
jerico skrev:Många här klankar ner på hatsan men jag tror att de flesta luftskyttar (det är ju inte alla som tävlar) är nöjda med sina hatsan. Jag kör min i 10 joule och skjuter på 50 meter och den är bättre än mig och vinden...
Brogubben skrev:jerico skrev:Många här klankar ner på hatsan men jag tror att de flesta luftskyttar (det är ju inte alla som tävlar) är nöjda med sina hatsan. Jag kör min i 10 joule och skjuter på 50 meter och den är bättre än mig och vinden...[/quote
Jag har aldrig ägt något Hatsan och kommer säkert inte att göra det heller, men det beror inte på att jag tror /tycker att Hatsan är ett dåligt val.
Jag har många "gamla" Gamo av olika modeller som jag skjuter med och som jag dessutom tycker skjuter väldigt bra. Jag har aldrig haft ambitionen att bli någon tävlingsskytt utan skjuter
"bara" för mitt nöjes skull.
Sen har jag full respekt för alla duktiga entusiaster som går in för sitt tävlande med förstklassig utrustning.
Men tyvärr så är det ofta så på detta forum att när
dom med gevär typ Hatsan eller Gamo eller andra billiga gevär ställer frågor om sina gevär så blir man snabbt sågad och lika snabbt rekommenderad att köpa något annat märke, typ HW 30/50 eller ett 300s. Dessa är givetvis bra men inte det man vill ha till svar.
Så alla ni "experter", jag har full respekt för ert kunnande och är väldigt imponerad av vad ni presterar på skyttebanan.
Men den respekten borde vara ömsesidig, alla vi andra som inte tävlar, som skjuter med våra Hatsan, Gamo, Crosman eller kanska Jula gevär, försök att respektera våra val och då svara på frågor som rör Dessa gevär och inget annat.
Om man respekterar varandra blir livet lättare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst