Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Att det osar är att den dieslar. Antänder fettet precis som i en diesel motor, man ska ha väldigt lite fett på rätt ställe & av rätt sort.
Batistuta skrev:Du får nog göra om annars riskerar du packningen. De nya plastpackningarna tål inte diesling lika bra som läderpackningarna gjorde. Fixa en sleeve också, den stoppar migreringen av fett från fjädern till packningen.
Batistuta skrev:Du får nog göra om annars riskerar du packningen. De nya plastpackningarna tål inte diesling lika bra som läderpackningarna gjorde. Fixa en sleeve också, den stoppar migreringen av fett från fjädern till packningen.
Incite skrev:Enligt HW's produktspecifikation ska HW95 ge 290 m/s i kaliber 4,5mm (Fullpower).
Då är väl knappast ett medelvärde på ~280 m/s något att bli misstänksam över.
För att följa länken så måste du registera dig.
Air skrev:Incite skrev:Enligt HW's produktspecifikation ska HW95 ge 290 m/s i kaliber 4,5mm (Fullpower).
Du verkar ha varit med ett tag så borde veta att tillverkarna har glädjesiffror möjligtvis med
superlätt amo då.Med god amo i standardvikt som går att träffa något med så kommer man
inte upp i dessa farter.
Air skrev:Incite skrev:Enligt HW's produktspecifikation ska HW95 ge 290 m/s i kaliber 4,5mm (Fullpower).
Du verkar ha varit med ett tag så borde veta att tillverkarna har glädjesiffror möjligtvis med
superlätt amo då.Med god amo i standardvikt som går att träffa något med så kommer man
inte upp i dessa farter.
Batistuta skrev:Air skrev:Incite skrev:Enligt HW's produktspecifikation ska HW95 ge 290 m/s i kaliber 4,5mm (Fullpower).
inte upp i dessa farter.
Min HW 97 låg på 290 mps i fullfart med vanliga Jsb.
Batistuta skrev:Vortek fullfart för min del.
Air skrev:Batistuta skrev:Vortek fullfart för min del.
Fint men då har det inte med HW spec att göra.För att återgå till ämnet har två
HW 95 med deras FP fjädrar i där har jag heller inte uppnått HW spec knappt ens
med plastkulor.Kan ni ge några tips på hur jag ska göra.
Kan dieseltuning vara något.
Axis skrev:Funderar på om man skulle ta av några varv på fjädern. Går väl hårt nu. Kanske tuna in mot ca 16 J i stället. Svåraste med bytet var ju att få i sprintarna till avtryckarmekanismen igen. Lite svårt att veta när de var alignade..
Air skrev:Batistuta skrev:Vortek fullfart för min del.
Batistuta skrev:Air skrev:Batistuta skrev:Vortek fullfart för min del.
Har inte med HW att göra? En kvalitetsfjäder fixar 290 mps hur lätt som helst och då stämmer väl deras angivelse? Sedan att du inte får upp det med deras fullfartsfjäder har väl inget med saken att göra. Den är inte mycket att ha ärligt talat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster