Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Hanzki skrev:ang pt92, väldigt trevlig med alla funktioner som originalet. Slukar Co2, men det är det värt.![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Jaga precision med en CO2 bb gun med blowback är väl kanske inte så lätt, dom skickar ju stålkulorna dit dom själv vill... dessa puffrorna är ju mer av typen burkdödare![]()
Roggie_49 skrev:Hanzki skrev:ang pt92, väldigt trevlig med alla funktioner som originalet. Slukar Co2, men det är det värt.![]()
Var hittar man den i Sverige?
Hanzki skrev:Roggie_49 skrev:Hanzki skrev:ang pt92, väldigt trevlig med alla funktioner som originalet. Slukar Co2, men det är det värt.![]()
Var hittar man den i Sverige?
Jag beställde min på För att följa länken så måste du registera dig.
Kom hem på några dagar. Jag föredrar diabolovapen, men den här köpte jag enbart för nöjet med full auto.
falcor skrev:Såg tavlorna i träningstråden och måste säga att jag blev lite besviken.
Tråkigt att ingen verkar kunna producera en CO2 halvautomat med vettig precision. Priserna idag verkar ligga mellan 1000 och 2000 kr, jag skulle ju gärna betala 3000 eller mer om det bara fanns nånting med bra kvalitet och precision att köpa.
börne skrev:Bara att inse, en blowback bb picka är & har aldrig varit precisionsvapen, det är ”fungerande” replikor & inget annat!
Archon skrev:börne skrev:Bara att inse, en blowback bb picka är & har aldrig varit precisionsvapen, det är ”fungerande” replikor & inget annat!
Håller med dig i sak, Börne. Naturligtvis är det som du säger. Dock äger jag själv en Sig Sauer P320 ASP och konstaterar att den inte håller måttet jämfört med övriga luftvapentillverkares produkter. Visst, blowbacken är fin, vikten är helt rätt och autentiska märkningar är alltid trevligt. Men precisionen är tämligen undermålig, även med blowback pistol-mått mätt (dock inte lika dålig som på min Makarov, Mamma Mia!)
Realismen är också snäppet sämre än vad som brukar återfinnas hos tillverkare som Umarex, KWC, m.fl. Till exempel är ejektorporten på manteln inte ens utskuren utan består bara av en försänkning som är övermålad. I prisintervallet 1500-2200 finns det en uppsjö av kolsyrepistoler som (åtminstone i mitt tycke) är bättre. Sig Sauers diabolo-skjutare imponerar inte riktigt på mig. Detta är förstås min egen personliga åsikt, som jag dock står för till 100 procent.
Leopold skrev:På krutförlagan (och även liknande modeller tex CZ 75 etc) så låses mantel och pipa till varandra i skottögonblicket så att kulan hinner lämna mynningen innan mantelrörelsen/omladdningen börjar störa.
I luftvarianterna som ska replikera den här mantelrörelsen så är kulan alldeles för långsam, den är kvar i loppet medan mantelrörelsen börjar leva om och då blir det problem med träffbilderna. Jag betvivlar att någon tillverkare lyckats lösa detta dilemma på enbart mekanisk/pneumatisk väg.
Kanske lösbart om mantelrörelses drivs (eller åtminstone utlöses) av en manövermagnet/solenoid där aktiveringen fördröjs precis lagom mycket efter avfyrning för att kulan ska hinna lämna loppet innan omladdning sker. Batteriberoendet behöver inte vara några större bekymmer om man tex kör med uppladdningsbar/utbytbar Li-ion cell typ 18650 eller någon mindre kusin.
Skulle inte förvåna mig om det redan finns någon liknande CO2/elhybrid på marknaden... låter iofs rätt dyrt men allting går om man vill och det finns en tillräckligt stor marknad
börne skrev:Bara att inse, en blowback bb picka är & har aldrig varit precisionsvapen, det är ”fungerande” replikor & inget annat!
Kul att fixa till men sen är det inte så mycket mer man använder dom, kan väl vara kul att plocka fram en sommarkväll med polarna & dra iväg en massa kulor i snabb följd på en uppdrucken ölburk! Är själv för kräsen vad gäller precision som mina andra bössor ger mig!
Men som sagt kul som ett projekt.
Hanzki skrev:Vackert vapen, samt jävligt snyggt fotat!
börne skrev:Hanzki skrev:Vackert vapen, samt jävligt snyggt fotat!
Tack... Har fått beröm ända borta i Kanada i en tråd om fixade Tanfoglior
börne skrev:Minns inte vilket märke det är nu men det är ett gummigrepp till en riktig 1911.
Hittade en bild på ett liknande.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster