Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Chris skrev:ser ingen paralaxjustering... även på ebay där det finns för 79€ ( inget black friday pris) står det inget om en paralaxjustering.... bara 91,4m
Luftpangarn skrev:Jag ser det som två olika typer av skytte. Ett slags plinkningsmode, där jag använder siktet som i Hunting FT, där man inte alls får skruva någonting på siktet under en runda. (Förståss likt verklig jakt.)
Jag vill inte skruva vare sig höjd eller sida i den typen av skytte. Förmodligen kommer jag inte ens aktivt utnyttja zoom, eftersom träffpunkten flyttar sig med olika förstoringar på billiga sikten, vad jag förstått. Jag kommer välja en förtoring som jag gillar en period, och skjuta in det på 20-25m.
Det är mitt tänkta användningsområde, och något som jag redan trivs och kan någorlunda.
Och sedan blir det klicktabeller osv med FT siktet. (När jag nu fått ett läpligt gevär.) Hitills har jag använt FT-siktet enligt föregående. Bara ställt in skärpa med tumhjulet.![]()
Å andra sidan, är vindkompensation samma typ av bedömningsträning i båda skyttestilarna.
Chris skrev:ser ingen paralaxjustering... även på ebay där det finns för 79€ ( inget black friday pris) står det inget om en paralaxjustering.... bara 91,4m
Frankie skrev: jag noterade också att det stod parallaxjustering 91,4m.
sfe skrev:Chris skrev:ser ingen paralaxjustering... även på ebay där det finns för 79€ ( inget black friday pris) står det inget om en paralaxjustering.... bara 91,4m
2:a raden nerifrån i första stycket. Siktet för 599 då alltså.
Frankie skrev:Det finns säkert någon på detta eminenta forum som vill erbjuda Luftpangarn ett lämpligt begagnat kikarsikte som motsvarar hans behov. Kom igen nu grabbar o leta i skåp o lådor.
Eller tips om vart det finns något intressant.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster