Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
proton skrev:tror inte ni vet riktigt hur denna kikare levererar trots små brister i konstruktionen
Chris skrev:Tycker också ingen vidare om detta Walther-sikte. Har haft 2 ex hemma men båda gick tillbaka pga mjölkigheten (inte bara på stor förstoring).
Priset är ju iofs inte skyhögt (ca 170€ i yskland, 1999kr i Sverige) men blev absolut besviken.
köpte sen ett jämförbart budget-sikte (Vector optics) som presterade mycket bättre samt väger ca 300gr mindre.
Så begagnadpriset kanske borde ligger rund 800kr imo (nypriset också)
Chris skrev:vadå skambud? det är ca hälften av nypriset.... och flera år gammalt.
proton skrev:Chris skrev:vadå skambud? det är ca hälften av nypriset.... och flera år gammalt.
tja du får tycka hur du vill , jag säljer inte detta för nå 800kr , då blir det kvar garanterat
Chris skrev:proton skrev:Chris skrev:vadå skambud? det är ca hälften av nypriset.... och flera år gammalt.
tja du får tycka hur du vill , jag säljer inte detta för nå 800kr , då blir det kvar garanterat
visst tycker jag vad jag vill.... och jag vill inte ens ha det för 800
Silwer skrev:Vill du höra sanningen?
De där har dåligt rykte, ojämn kvalitet och var allmänt överprissatta som nya, de är då inga Walther mer än logan tyvärr.
DEt är tänkt för säg FT liknade sammanhang men fungerar inte bra för det, det var svårt att hitta nåt bra bland alla kinatillverkade kikare, särskilt med de ambitionerna och zoom mm.
Värdelöst är det väl inte, och just ditt ex kan ju blivit bättre än andra.
Silwer skrev:Detta är bar en logo, de riktiga Walther tillverkas idag av Umarex vilket iofs inte alltid käns bra heller, jag vet inte om detta var lagligt men det kan tänka sig att walther sabbbade sitt varumärke med sånt här ett tag.
Walther ej att blanda ihop med Walther Lothar fö, var en ansedd vapentillverkare.
Det finns ännu vapen för tävling som knappast görs i Kina, och så har vi LGU/LGV.
Jag vill bar förklarar att detta inte är några tysktillverkade kikare ens efterkontrollerade av Walther, jag har alltid varit tveksam till dem, och de rödpunktsikten med Waltherlogon på med tex.
Kunde lika gärna stått "Muppet" på dem känner jag.
Silwer skrev:nä jag menar att det finns rödpunktsikten som också har Waltherlogan, men de är identiska med säg RD30 och vad de nu annars heter omärkta.
Silwer skrev:Jo det förstår jag, mne en bra slutkontroll hade ju hjälpt en del.
proton skrev:är inte så dåligt som ni många tror
börne skrev:proton skrev:är inte så dåligt som ni många tror
Hoppas du inte inkluderar mig då... jag tror inte då jag har testat
Givetvis skillnader på dessa Kina tillverkade sikte, dina ex är väl bättre än det jag testade helt enkelt. Men du frågade varför det var svårsålt... Ojämn kvalitet har Silwer varit inne på vilket jag håller med om!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster