Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:En sak jag reagerade på var att varför har du lagt annonsen i kategorin Tillbehör? Fler som letar kikarsikte ser ju din annons om du lägger in den i rätt kategori!
Samt sätter ett vettigt pris, inte alla som ens orkar kontakta säljare för att fråga om pris!
En bra bild på det man vill sälja är heller inte fel i en annons!
Jürgen skrev:Att du inte inkluderar fästen i priset, säger väl en hel del. Luktar snålhet lång väg.
proton skrev:att jag vill sälja mitt andra Walther , beror på att det är för tungt för den bössan jag har för stående
skytte , behöver nått lättare sikte där
börne skrev:proton skrev:att jag vill sälja mitt andra Walther , beror på att det är för tungt för den bössan jag har för stående
skytte , behöver nått lättare sikte där
Walther... 1150 g
Falcon... 995g
proton skrev:jo jag vet , men jag flyttar över mitt lätta leapers på bössan för stående skytte
och falkon åker på bössan för bänkskytte
Nitro skrev:proton skrev:jo jag vet , men jag flyttar över mitt lätta leapers på bössan för stående skytte
och falkon åker på bössan för bänkskytte
Då du vill Falcon siktet till BR så tipsar jag dig lite bara.
Har och haft ett antal kikare (ink. ZOS, Walther, Leaper).
Bland de bättre jag nu har är
Falcon T50 10-50
Sightron SIII 10-50
Weaver T36
Ska du ha ett bänkskytte sikte så kan jag varmt rekommendera Weaver siktet. Det är utan tvekan det vanligaste siktet inom BR bland seriösa tävlare världen över.
soul skrev:Vill man sälja något men ingen köper så beror det nästan helt säkert på att varan är dyrare än vad folk tycker att den är värd.
Själv så bryr jag mig sällan om att ens höra av mig till en säljare som inte sätter ut pris.
Archon skrev:soul skrev:Vill man sälja något men ingen köper så beror det nästan helt säkert på att varan är dyrare än vad folk tycker att den är värd.
Själv så bryr jag mig sällan om att ens höra av mig till en säljare som inte sätter ut pris.
Ja, man har ju sett en del på Tradera, Blocket m.m som vill ha minst 2500 kronor för sin begagnade Gamo CF-20.
Sådana objekt brukar sällan bli överösta med anbud.
soul skrev:Näe det gäller ju att ha lite verklighetsuppfattning också. Har man det så brukar det inte vara några problem med att sälja det man har till salu.
Luftpangarn skrev:Att vänta in idioter med överdriven betalningsvilja, kan ta väääldigt lång tid. Ofta handlar det snarare om att säljaren har svårt / ovillig att realisera sin förlust mellan nypris och det pris han kan sälja för. (Nobelpris för några år sedan.)
Eller minst lika vanligt, vill säljaren få bekräftat vilken makalöst fin manick han hade omdömet att köpa en gång. Orkar man, kan man snacka omkull sådana säljare, genom att berömma den otroligt fina grunkan, och väcka samhörighetssympatier, och sedan förklara att man visserligen verkligen förstår värdet, men dessvärre inte har råd att betala "det brimliga priset". Och sedan inleds en verklighetsförankrad förhandling.![]()
I vinstmaximerande försäljning, serverar man en prissatt vara. Take it or leave it! Allt annat är slöseri med tid och energi. Får man inte tillräckligt med kunder, sänker man priset. Eller slutar erbjuda varan.
Det här borde egentligen inte vara "rocket science" kan jag tänka. Men, det är lätt för mig att säga. Jag har genomfört något tiotusental försäljningar. (Med diverse prisförhandlingar ;-) )
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster