Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
jerico skrev:3d printade delar funkar hjälpligt till pcp men katastrofalt till fjäderpangare kan jag säga av egen erfarenhet.
Luftpangarn skrev:Jag slår till på Chris erbjudande.Det kan löna sig att efterlysa saker här.
Luftpangarn skrev:Bara för att förtydliga: Om du har ett par BKL raiserblocks att sälja, är jag intresserad. Till priset 200kr.(Jag missade en annons här, med både blocken och ställbar bakkappa. Killen hotade köra allt till tippen. Jag kom hem några timmar för sent till datorn.
Och har inte hittat forumsmedlemmen.)
Ställbar bakkappa på QB78 vore en höjdare. Högre kikarmontage och kindstöd, samt hamster/ påbyggd stock framför varbygeln, vore idealiskt. Bössan förtjänar faktiskt sådant. Den är verkligen helt ok, enligt mig. Stabil, och samtidigt lätt. Och ok balans fram gentemot bak. (Bättre än ett gammalt Husqvarna salongsgevär, dömt ur minnet. Husqvarna e sjukt framtunga med lång hexagonal pipa, som jag gillar.)
Trycket är QB78ans svaghet. Från fabrik är det ställt på sjuka 2kg... Polera och skruva inställningar, är ett krav. Men det finns fina instruktioner för det! (Sprängskiss och beskrivning från Australien, eller om det var Nya Zeeland.) Jag köpte mitt slipat av föregående ägare. Men jag skall skruva litet till, är planen. Knäppt nog, skjuter jag acceptabelt även med skruttrycken. Jag blir inte så arg och störd. Jag anpassar mig.![]()
![]()
Slutomdöme: QB78 är ett perfekt projektägarskap, som e kul redan från början!
Och en del i projektet, är ett ok sikte och montage! (Phew, där räddade jag OT varningen, väl?!?![]()
)
Luftpangarn skrev:Bara för att förtydliga: Om du har ett par BKL raiserblocks att sälja, är jag intresserad. Till priset 200kr.
Luftpangarn skrev:... Dvs säljaren är tydlig med prestanda och nackdelar, för att undvika ont blod. Både trevligt och smart!....![]()
Nitro skrev:Här har du ett Razerblock till vettigt pris.
Har själv ett sådant och det funkar.
Vill man så går den att kapa enkelt.
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: schull och 0 gäster