Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
buckshot2000 skrev:Snarare kan ljuddämpare och kompensator förbättre precissionen då dämpare tar bort lite av luftvirvlarna bakom kulan.
Det finns en hel del skrivet om detta i AirGunner bla. , men jag minns inte numren men typ årets nummer och förra årets bla.
Fjutt skrev:Det är väl lite beroende på ljudämparens konstruktion en rättkonstruerad dämpare påverkar inte det minsta.
Det är ju tillåtet med ljudreducerare ner till ett visst decibel.
Om du söker på Ljuddämpare mm och lägger till torrent efter så kommer du att hitta drygt 1Gig med pdf material mm på hur olika dämpare är tillverkade även hur dessa är konstruerade
Sen kan man i tex Tyskland köpa bra dämpare dessa är där tillåtna för icke licens pliktiga luftvapen. finns tydligen även i Finland.
Men tänk på att om det reducerar ljudet under den tillåtna decibellen så är det licens plikt i sverige.
Fjutt skrev:Det är väl lite beroende på ljudämparens konstruktion en rättkonstruerad dämpare påverkar inte det minsta.
Det är ju tillåtet med ljudreducerare ner till ett visst decibel.
Om du söker på Ljuddämpare mm och lägger till torrent efter så kommer du att hitta drygt 1Gig med pdf material mm på hur olika dämpare är tillverkade även hur dessa är konstruerade
Sen kan man i tex Tyskland köpa bra dämpare dessa är där tillåtna för icke licens pliktiga luftvapen. finns tydligen även i Finland.
Men tänk på att om det reducerar ljudet under den tillåtna decibellen så är det licens plikt i sverige.
shadow skrev:Min Fx Cutlas tappade 3 m/s med dämpare. provade i cronograf. Jag lånade en och provade en dämpare. Är ju som sagt förbjudet att ha dessa på luftgevär. Men rikspolistyrelsen godkänner en petflaska till dom. Det är kollat har pesonligen pratat med dom.
kari skrev:Har hört att man lättat ngt på reglerna vad gäller ljudämpare.
Har ej mer info tyvär
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst