Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:robban75 här på forumet har tävlat flera säsonger med sin HW98![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Chris skrev:Jo... interessant alternativ men överstiger mitt budget för en ny fjäderbössa.
Dessutom tycker jag mer o mer om fjädervapen med deras tillhörande rekyl.
edit: har för mig att Tobbe säljer sina HW i 10j utförandet eller har jag fel?
Chris skrev:Jo... interessant alternativ men överstiger mitt budget för en ny fjäderbössa.
Dessutom tycker jag mer o mer om fjädervapen med deras tillhörande rekyl.
edit: har för mig att Tobbe säljer sina HW i 10j utförandet eller har jag fel?
Wippler skrev:Chris skrev:...edit: har för mig att Tobbe säljer sina HW i 10j utförandet eller har jag fel?
Min hw50s var en 7.5j visade det sig. Dock prata jag med han innan köpet att jag vela ha 10j & fick till svar att dom bara importerar 10j nu mera. men min fjäder var ju inte bra så kan ju vart därför med.
Chris skrev:Wippler skrev:Chris skrev:...edit: har för mig att Tobbe säljer sina HW i 10j utförandet eller har jag fel?
Min hw50s var en 7.5j visade det sig. Dock prata jag med han innan köpet att jag vela ha 10j & fick till svar att dom bara importerar 10j nu mera. men min fjäder var ju inte bra så kan ju vart därför med.
berättade du det för honom? oisf vad fick du för svar?
Wippler skrev:Chris skrev:Wippler skrev:Chris skrev:...edit: har för mig att Tobbe säljer sina HW i 10j utförandet eller har jag fel?
berättade du det för honom? oisf vad fick du för svar?
Jo jag hörde av mig till dom ang det, men det skulle tydligen vara "full power" 10j.
skulle det vara så att du får en 7.5j så kan du köpa en fullpower fjäder & kapa den några varv så blir det bra. så gjorde jag & är helnöjd. kostar 260kr tror jag för en hw original fjäder.
Wippler skrev:Jo jag hörde av mig till dom ang det, men det skulle tydligen vara "full power" 10j.
skulle det vara så att du får en 7.5j så kan du köpa en fullpower fjäder & kapa den några varv så blir det bra. så gjorde jag & är helnöjd. kostar 260kr tror jag för en hw original fjäder.
Air skrev:Så då hade jag rätt i hur man tolkar gör med 10J hos den handlaren.
Har sedan många år tillbaka handlat mina HW gevär från Sportwaffen
Shcneider.
Chris skrev:Air skrev:Så då hade jag rätt i hur man tolkar gör med 10J hos den handlaren.
Har sedan många år tillbaka handlat mina HW gevär från Sportwaffen
Shcneider.
så är det nog.... jag menar, får man en HW i 10j hos Hurricane för priserna han utropar så tycker jag passar det hyfsatt bra prismäsigt jämfört med tyska priser (samt frakt och starkare fjäder + eget job) men i Wipplers fall gick det ju inte som var tänkt.
Fick svar av Tobbe idag: "...dom tillverkas direkt på fabriken i 10J och komme spå licens till Sverige.
Sedan har en del HW pistong vikt beroende på kaliber för alla fin justeras till rätt effekt och är lit olika i olika fjäder batcher..."
Air skrev:Är det bara jag som har svårt att tyda svaret från Tobbe????.
Men släpper det här nu jag vet hur jag gör.Kommer snart att bli känsligt det här
då många på forumet skyddar o gillar den handlaren.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster