Nu e rä så här att jag håller på bygger om en stock i syntet ,,skulle vilja veta om någon kan ge att tips om bra medel att fylla i håligheter mm ,,samt ett lim som funkar på dessa "plaster" .
Hej! Jag repade en avbruten cutlas stock med arallidt 2 komponent lim. Fyllde alla gropar med den. Slipade med 1200 våtslip. Sprutspackel (filler) Lackade= som ny den blev.
Funderade på om man inte skulle kunna fylla en plastkolv med acraglas(samma som används vid plastning av jaktvapen) för att få stabilitet och sedan fräsaur för låda,pip och tub.
Stora händer,stora fötter? Då kan det inte finnas mycket skinn kvar till annat...
Problemet med termoplaster generellt är ju att mjukmedlet i dem försvinner med tiden beroende på lagringstemperatur. Så ju äldre ett plastmaterial är ju sprödare blir det, i synnerhet vid lägre temperaturer.
Precis som shadow skulle jag rekommendera 2-komponents araldit med lång härdningstid. Det blir hårdare än plasten och går bra att bearbeta.
Men det är bara för reparationer och inget fyllnadsmaterial. Vill minnas att jag köpte sådär 2 x 15ml för 90 spänn sist.