Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
gubbe skrev:Så här har jag löst problemet.
En logaritmisk skala på sidohjulet som blir tätare ju närmare 50 m man kommer.
Noterar antal klick på bösstabellen, svart text vid normal temp, röd vid hög temp.
Meter markering längst höger.
Lätt som en plätt, inget kladd med på torn och sidohjul.
Lätt att ha med sig olika tabeller för olika ammo, mm.![]()
BILD SOM INTE SYNS
Ingen förstod förra gången jag visade. Kanske denna gång?
Martin skrev:gubbe skrev:Så här har jag löst problemet.
En logaritmisk skala på sidohjulet som blir tätare ju närmare 50 m man kommer.
Noterar antal klick på bösstabellen, svart text vid normal temp, röd vid hög temp.
Meter markering längst höger.
Lätt som en plätt, inget kladd med på torn och sidohjul.
Lätt att ha med sig olika tabeller för olika ammo, mm.![]()
BILD SOM INTE SYNS
Ingen förstod förra gången jag visade. Kanske denna gång?
Bilden verkar ha trillat bort, kan du lägga upp den igen?
Kapten Kamin skrev:Gordon skrev:Missade kanske det faktum att jag inte skjuter fieldtarget, skulle väldigt gärna vilja men det finns inga klubbar i närheten.
Jag hittade detta vid en snabb sökning. Kanske kan vara något? Om du vill så kan vi hjälpas åt att få igång FT där.
"Dammängen - motocross och skytte
Anläggningen ligger cirka sex kilometer söder om Katrineholm. Där finns motocrossbana, spolplatta, omklädningsrum, duschar och servering. Anläggningen är miljöcertifierad och sköts av Katrineholms Motocross Club (KMCC)
Det finns även långhållsbana, korthållsbanor, pistolbanor, banor för viltmål, skeet och trapp, jaktstigsbanor och inskjutningsbana. Banorna sköts av en samarbetsförening som består av flera olika pistol- och skytteklubbar."
För att följa länken så måste du registera dig.
Martin skrev:Bilden verkar ha trillat bort, kan du lägga upp den igen?
börne skrev:...MEN man kan se dom, klicka på länken så den öppnas i din webbläsare, byt ut org i länken till cc & tryck Enter... Tada & så syns bilden
Blackpowder skrev:https://postimg.org/NKB39xDn
Ändras till
För att följa länken så måste du registera dig..cc/NKB39xDn
Gordon skrev:Är det något fel på mitt sikte eller ska det vara så...
Gordon skrev:jag har endast 1,4 mm mellan 45 och 50mm.
Gordon skrev:Jag har sett att några har "logaritmiska" hjul alternativt en större diameter men du får ändå in siffror emellan. Cadfilen har ju den fördelen att man kan måtta och jag har endast 1,4 mm mellan 45 och 50mm. Mellan detta intervall faller kulan 15klick. Känns riktigt fel.
För att följa länken så måste du registera dig.
Kapten Kamin skrev:Det enda jag kan råda dig är att göra om testet Några gånger i olika ljusförhållanden och. Se igen..
Gordon skrev:Japp ut på banan och gör om...
Om jag nu skulle sätta in en vridpotensiometer och översätta motståndet till en sträcka genom en liten digital Gismo. Skulle det vara tillåtet ?Svarar på det själv, förmodligen inte eftersom det är är väldigt billig elektronik och det är ingen raketforskning...
Åker ut på banan och mäter nu....
Mvh // Stefan
Gordon skrev:Sedan ska man tydligen ha en tävlingslicens också... Bästa vore självklart att följa med någon off the record så att säga
Gordon skrev: Såg dock reglerna kring hur man ska bära sina vapen. Såg lite svenska filmer och där är det lite si och så med detta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst