Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ja färgen lossnade direkt vid varje träff.. Lite surt men inte det värsta. Funderar på att lämmna tillbaka, men kanske svårt när man skjutit på det. Men hur skall man veta att det inte funkar innan pan provat.._Axel_ skrev:Japp, köpte ett sånt, och det funkar fint med 10J för mig! enda besvikelsen är att färgen åker av på en gång.
lupak skrev:Köpte ett sådant på XXL för några dagar sedan, rejält bygge för prislappen.
Tyvärr upplever jag samma sak på 10m med ca 160 m/s..
Jag skall vikta på lite och se om det räcker.
janned skrev:Ett riktigt skitmål tycker jag för dom pengarna!
Upplevde precis samma som ni gjorde...skjuter 16J på 25 meter hemma
och dom stannade inte uppe!
Skruvade dit små magneter på paddlarna och då funkade det bra....tills magneterna gick sönder !
Så nu står det bara tyvärr...dom hade nog otur när dom tänkte och designade detta målet
janned skrev:Skruvade dit små magneter på paddlarna och då funkade det bra....tills magneterna gick sönder!
lupak skrev:Har man pengarna är det ett mycket bättre köp med målet från Gesab som börne länkar till.
börne skrev:Dessa fungerar i alla fall, det är såna vi har på inomhusbanan. Kan ju lätt va värt dom extra kronorna för att få nåt som fungerar För att följa länken så måste du registera dig.
Finns olika riktprickar med, 4mm hålen är kul & utmanande stående på 10m. För att följa länken så måste du registera dig.
Axis skrev:Skjuter ni med 16J på dem ?
Hur håller färgen på dem?
börne skrev:Dessa fungerar i alla fall, det är såna vi har på inomhusbanan. Kan ju lätt va värt dom extra kronorna för att få nåt som fungerar För att följa länken så måste du registera dig.
Finns olika riktprickar med, 4mm hålen är kul & utmanande stående på 10m. För att följa länken så måste du registera dig.
Henno3 skrev:Läste om en snubbe i ett annat forum som slutat tävlingsskjuta falling target pga att dom övergått till digital markering. Således, vilket jag förstår, så är ju en stor del av grejen att det skall plinga/klonka och röra sig vid träff. Dessutom så är det ju betydligt intressantare som publiksport att titta på mekaniska "skidskyttemål" än digitala markeringar.
Tror faktiskt att skidskyttet också skulle gräva sin egen grav om man frångick de mekaniska målen.
En tanke, dock dyr och omständig: Ett mål med digital markering som elektroniskt fäller upp motsvarande mekaniska "grej" som på ett hederligt skidskyttemål.....som sagt omständigt o dyrt!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster