Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
HallåMorgraath skrev:Tjena
Jag inhandla en så fort J S Ramsbottom fick leverans![]()
Jag har jämfört med min Chrony-M och de är hyfsat överens.
Det kan vara lite känsligt ibland att få den att läsa av kulan/diabolen,
men är bättre än Chrony'n ialla fall![]()
Men om man labbar med inställningarna i appen så blir det nog bättre.
Appen är OK men kunde vara bättre.
Det bästa för mig är berättarrösten samt enkelheten att få ut skottserie-statestiken.
Om den sedan är värd 2k är ju en personlig värdering![]()
jonah skrev:Är det någon som varit snabb och testat denna?
Är den värd sina 2k
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Ja gör det gärna!ZaphodB skrev:jonah skrev:Är det någon som varit snabb och testat denna?
Är den värd sina 2k
Jag lyckades komma över ett av de ex. Hurricane fick in, den borde komma idag, återkommer med en recension då jag fått den och kunnat jämföra den med min Chrony Alpha....
Mvh, ZaphoddB
Ja man hoppas fx har bytt hela innehållet i den.börne skrev:Det som gör mig tveksam till denna är att den redan finns under annat märke, Carbon... dock mäter den lägre hastighet & är till airsoft & paintball.
Ser dock exakt likadan ut så detta är inget FX kommit på utan dom har satt sitt namn på en befintlig produkt, ändrat nåt så den klarar av högre fart.
För att följa länken så måste du registera dig.
Tror fortfarande AirChrony MK3 är den jag väljer.
jonah skrev:Ja man hoppas fx har bytt hela innehållet i den.börne skrev:Det som gör mig tveksam till denna är att den redan finns under annat märke, Carbon... dock mäter den lägre hastighet & är till airsoft & paintball.
Ser dock exakt likadan ut så detta är inget FX kommit på utan dom har satt sitt namn på en befintlig produkt, ändrat nåt så den klarar av högre fart.
Tror fortfarande AirChrony MK3 är den jag väljer.
Air chrony mk3 är den batteri driven?
Är det från uk som gäller då?
Nitro skrev:Jag har en MK3. Den är batteridriven och har aldrig blivit error trots att jag stått i dålig belysning.
Det är den som används vid stora mästerskap som EM/VM.
Köpte min i Polen under VM (typ 1600 kr) men den borde gå bra att köpa även här i Sverige.
jonah skrev:Sen har vi lmbr kronografer.
Dom verkar ju vara byggda på typ samma sätt som airchronyn och lite billigare.
Efter ha nästan råkat dödat kompisens prochrony några gånger ( sånt här ska man igentligen inte tala om haha)
skott skadad med några hål men konstigt nog funkar.
Överlevde nog pga att jag plåstra om den med el tejp i hopp att skönhets felen inte skulle synas!
De e insidan som räknas sägs det
qeyes skrev:Här är en som inte är så nöjd.
Hur går det, har du hunnit testat radarn ordentligt?ZaphodB skrev:Att döda Chronografer av misstag har nog nästan alla luftskyttar som sköter service och sånt på sina vapen själv råkat göra eller varit nära att göra.
För att inte tala om om man vill köra ett CO2 vapen som inte har någon riktig precision, då är det som upplagt för problem men inte med FX Radar Chronograf......
Jag har själv varit nära att döda min Chrony Alpha, men träffade inget mer än färgen, det var verkligen på håret......
Återkommer med en bättre recension när jag testat mig fram lite mer och lärt mig för och nackdelar!
Mvh, ZaphodB
jonah skrev:Hur går det, har du hunnit testat radarn ordentligt?ZaphodB skrev:Att döda Chronografer av misstag har nog nästan alla luftskyttar som sköter service och sånt på sina vapen själv råkat göra eller varit nära att göra.
För att inte tala om om man vill köra ett CO2 vapen som inte har någon riktig precision, då är det som upplagt för problem men inte med FX Radar Chronograf......
Jag har själv varit nära att döda min Chrony Alpha, men träffade inget mer än färgen, det var verkligen på håret......
Återkommer med en bättre recension när jag testat mig fram lite mer och lärt mig för och nackdelar!
Mvh, ZaphodB
Sugen på höra hur bra den är
jonah skrev:Fan va bra.
Då verkar du hyffsat nöjd med denna trots allt!
Att det felar på 1-2 mps kan jag ta utan problem.
Blev det mycket error pga av placering utav radarn?
Såg att någon i uk har tagit från en hållare 3d printad till radarn, så man kan hänga den under och alltid får rätt linje.
Men den va svindyr att beställa därifrån 450kr för en plastbit o en gummi snodd.
Ändrade du något i appen under tiden du testade den?
Jag har tagit ner appen o lekt lite o kollat diverse funktioner.
Minimum return är det något du ändrat på?
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster