Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
densvenske skrev:Såg denna tråd och måste bara lätta mitt hjärta. Jag slutade att tävla när "eliten" gick ner och fick rank i 10 j och I 16 j då tröttnade jag. När jag började skjuta var 10 j en klass för folk som ville lära sig. Nu känns det mer som ett substitut för eliten. Tack för mig!
? Vad menar du att eliten gjorde?densvenske skrev:Såg denna tråd och måste bara lätta mitt hjärta. Jag slutade att tävla när "eliten" gick ner och fick rank i 10 j och I 16 j då tröttnade jag. När jag började skjuta var 10 j en klass för folk som ville lära sig. Nu känns det mer som ett substitut för eliten. Tack för mig!
? Vad var konsekvensen?skjutglad skrev:Detta blev ju konsekvensen av att vi gick över till 30 måls rundor för det klagades på att fler
ville lufta många bössor.
Som sagt 45-50 måls banor och olika klasser i 16 j kan lösa en del problem.
Martin skrev:? Vad menar du att eliten gjorde.densvenske skrev:Såg denna tråd och måste bara lätta mitt hjärta. Jag slutade att tävla när "eliten" gick ner och fick rank i 10 j och I 16 j då tröttnade jag. När jag började skjuta var 10 j en klass för folk som ville lära sig. Nu känns det mer som ett substitut för eliten. Tack för mig!
Typ jag med andra började skjuta i 10j klassen vilket kanske inte var meningen från början.? Vad var konsekvensen?skjutglad skrev:Detta blev ju konsekvensen av att vi gick över till 30 måls rundor för det klagades på att fler
ville lufta många bössor.
Som sagt 45-50 måls banor och olika klasser i 16 j kan lösa en del problem.
Det var väl snarare så att vi gick från 30-målsbanor till 45-50..? Eller när i tiden pratar du om nu?
skjutglad skrev:Vi körde ju 45-50 måls banor för ett par år sedan så ville man lufta fler bössor och
då kom 30 måls banorna in i bilden och då började jag med flera skjuta 10 J
Nu idag är lufta bössorna tänket dött och vi kanske skall återgå till 45-50 måls banorna
och då kan dom som inte vill tävla i 16 J tävla i motionsklasserna som det var tänkt från början.
Martin skrev:Ok, jag tänkte längre tillbaka i tiden, från när vi gick från 30-målsbanor till 45/50-målsbanor. Då försvann också många som ville gå minst två varv. Men det är som vanligt, vi tycker och gillar olika
jerico skrev:Om ni vill få fler att börja så är det nog så att ett enkelt divisions system är att föredra. Då slipper nya skyttar hetsen från eliten. Sedan är det nog bra om nybörjare får gå ihop med en erfaren skytt. Men jag tror att det som skulle kunna locka nya till FT är typ jaktstig.
Kanske precision på 25 och 50 meter och ett par fallmål plus något rörligt mål. Då kan ni nog locka även jägare till banorna.
ogster skrev:vad jag sett så har väl dom flesta av eliten sikten i medelklassen.
(Finns det ens nån som har S&B tex här i Sverige?)
Kapten Kamin skrev:Vi skjuter ju precision mellen 10-50 meter under jaktstigsliknande förhållanden.
Men rörliga mål..? Då är det ju inte FT längre.
jerico skrev:Kapten Kamin skrev:Vi skjuter ju precision mellen 10-50 meter under jaktstigsliknande förhållanden.
Men rörliga mål..? Då är det ju inte FT längre.
Nä men ha med det någon gång på en "prova på" dag eller kör med bara fasta mål. Men jag tror ni bör ha med rent tavelskytte på två olika distanser så att kulbanan blir så uppenbar det går att få den...
jerico skrev:Jo det har du rätt i. Det är bara det att jag tror mig ha läst att ett stort problem är rekrytering av nya skyttar... Osäker nu om det är i den här tråden...
Silwer skrev:efter byte till den skitfula stocken kanske kan kallas billigt.
Tomaz skrev:Men hur är intresset för en uppdelning av 16J klassen till en A och B klass...? Vill folk ha en uppdelning och hur skulle den då se ut..?
Ett alternativ kan vara så här..
Klass 16J A:
Här tävlar du om:
1. Du har tävlat i landslaget någon gång de seaste två åren, före nuvarande skytteår..
Dvs för tävling i denna klass nästa år 2020, så var du med i landslaget 2018 eller 2019..
2. Du vann totalrankingen i klass B året innan
Klass 16J B:
Här tävlar övriga och har egen ranking i gruppen. Totalvinnaren av klassen får tävla i klass A nästa år..
Silwer skrev:Ja sant, vi lämnar det, ergonomi är viktigt.
Men bössan var så snygg före bara.
Martin skrev:Tomaz skrev:Men hur är intresset för en uppdelning av 16J klassen till en A och B klass...? Vill folk ha en uppdelning och hur skulle den då se ut..?
Ett alternativ kan vara så här..
Klass 16J A:
Här tävlar du om:
1. Du har tävlat i landslaget någon gång de seaste två åren, före nuvarande skytteår..
Dvs för tävling i denna klass nästa år 2020, så var du med i landslaget 2018 eller 2019..
2. Du vann totalrankingen i klass B året innan
Klass 16J B:
Här tävlar övriga och har egen ranking i gruppen. Totalvinnaren av klassen får tävla i klass A nästa år..
Detta gäller ju isf bara PCP klassen, annars blir det som nu senast i Onsala...Thorbjörn får tävla mot sig själv i Fjäder 16J....
F.ö så med detta koncept så blir ju "A" klassen även PCP rätt liten? Så många är ni väl inte som representerat landslaget..? Vill man tävla mot "eliten" så borde man ju få göra det oavsett om man tillhör/tillhört landslaget eller ej..?
Martin skrev:Detta gäller ju isf bara PCP klassen, annars blir det som nu senast i Onsala...Thorbjörn får tävla mot sig själv i Fjäder 16J....
F.ö så med detta koncept så blir ju "A" klassen även PCP rätt liten? Så många är ni väl inte som representerat landslaget..? Vill man tävla mot "eliten" så borde man ju få göra det oavsett om man tillhör/tillhört landslaget eller ej..?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst