Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Finns det nåt luftgevär idag med knapp?
Det ansågs elegant förr, deluxemodeller hade det.
Men jag vet inga idag, knapp är en skruvad trä eller ibland tom bara plastgrej under greppet på bössan.
Även tex jaktvapen kan ha den, det är mest sporter över det inte målskytte på tavla.
Silwer skrev:Just så kan den kallas med.
Förr var den i olika former på fler bössor, tex min gamla Webley Eclipse DL.
Men den tillverkas ju inte, tror Tracker DL hade en med tex.
Men de har nog försvunnit, kom att tänka på det när jag såg bilderna bara.
Silwer skrev:Vita mellanlägg som ger vita linjer tex vid bakkappan och nämnda knapprosett är nog en sån grej som inte finns heller längre.
och inte AA heller
börne skrev:Silwer skrev:Vita mellanlägg som ger vita linjer tex vid bakkappan och nämnda knapprosett är nog en sån grej som inte finns heller längre.
och inte AA heller
Det finns på både min AA S400 & min AA TX200.
Om det är detta ni menar.
Silwer skrev:Jo, snyggt tycker jag.
Nån luftbössa har det på nederdelen av pistolgreppet, rödaktigare trä.
Men antar att det fördyrar stocken en del, krutvapen kostar ju oftast mycket mer i sig om man vill pga många fler kunder än för lyftgevär så man kan ha så som du har.
Idag behöver de uaf inte stippla dem för hand utan en laser gör detta hur avancerat som helst spg jag på youtube.
Förr fick de sitta och göra det manuelt, alternaråtivt tex på greppet och framstocken pressade de allt mönster med färdiga.stålmallar, såg väl inte alltid så bra ut men var enda vägen att få det billugt då.
Tex stocken på en AA PS skulle nog varit mycket dyr utan de maskiner som finns.
Förr fanns stocktillverkare även för luftvapen, Ginb var känd men fler fanns, de har nu g fått lägga om sin tillverknng idag om de finns kvar.
Mins att jag kntaktade nån brittisk firma och ville ha en kort sporterstick för att mintera en Rancheromekanik i, tpnkte mig nåt jaktmässigt kort vapen.
2500kr skulle det kosta, bok dög åt mig, men fasen det ville jag inte betala, alla Ranchero då hade valnötsstock original men pistilmässig då, ch ngen ville ha en sån då.
Egentligen borde jag gjort det, gillade Rancheron, skitenkel att pumpa, bra magasin och lätt.
Men man kan inte ha allt, dessutom hade jag ju fått haft den kvar.
För att följa länken så måste du registera dig.
Så här skulle det blivit kortcarbin
Silwer skrev:Även din Tävlingsbössa med originalstock MPR?
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster