Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Jo de blev tvugna att uppdatera den gamle kungen HW77, den var vad folk använde väldigt ofta för FT på 80talet för den var bra.
Så kom TX200 mk1 i slutet av 1991 och hade nydesignat trycke CD dvs minst lika bra som Rekord, de hade en stock med högre kindstöd för kikarsikte och såg modernare ut.
HW la då i 77ans mekanik i en ny stock lik TX stocken och HW97 var född.
ahayeah skrev:Silwer skrev:Jo de blev tvugna att uppdatera den gamle kungen HW77, den var vad folk använde väldigt ofta för FT på 80talet för den var bra.
Så kom TX200 mk1 i slutet av 1991 och hade nydesignat trycke CD dvs minst lika bra som Rekord, de hade en stock med högre kindstöd för kikarsikte och såg modernare ut.
Ja 97an är lyckad men HWs produktutvecklare jobbar knappast ihjäl sig. Varför gjorde de inte en tactical stock till hw 30 när de till slut gjorde en syntet tex?
Kul tråd för övrigt. Att ta bort lacken o olja en stock är en del jobb men man blir så nöjd när det är klart.
ahayeah skrev:Silwer skrev:Jo de blev tvugna att uppdatera den gamle kungen HW77, den var vad folk använde väldigt ofta för FT på 80talet för den var bra.
Ja 97an är lyckad men HWs produktutvecklare jobbar knappast ihjäl sig. Varför gjorde de inte en tactical stock till hw 30 när de till slut gjorde en syntet tex?
Kul tråd för övrigt. Att ta bort lacken o olja en stock är en del jobb men man blir så nöjd när det är klart.
Sako Finnbear skrev:Jag måste bara lovorda min lilla HW30, har inte i närheten haft någon fjäderbössa som
skjuter så här bra. Mycket lättskjuten är den med, sitter skotten inte hål i hål är det helt
klart jag som inte gjort vad jag skulle bakom stocken.
Batistuta skrev:Sako Finnbear skrev:Jag måste bara lovorda min lilla HW30, har inte i närheten haft någon fjäderbössa som
skjuter så här bra. Mycket lättskjuten är den med, sitter skotten inte hål i hål är det helt
klart jag som inte gjort vad jag skulle bakom stocken.
Dom är grymma de små rackarna, tyvärr lite för lätta för min smak men det hade ju gått att åtgärda med lite vikter och sleeves. Men jag har min FWB 300s som jag skjuter mest med, ännu bättre än HW30 om det nu går att jämföra dom.
Chris skrev:Grymma är de ju verkligen men även jag tycker att det fattas lite vikt för min smak... kör hellre med min HW35...
jämförelsen mellan en fullvuxen matchbössa och ett lätt fritids-/familjegevär är litet som mellan äpple och päron
Incite skrev:Jag håller helt med börne angående oljorna han länkade till. Båda är kanon.
Förövrigt är det svårt att hitta en olja som doftar godare än Napier's, i mitt tycke.
Ska du köpa en olja specifikt för luftvapen så hade jag valt Napier. Vill du ha något som är mer allround hade jag tagit Ballistol universal.
Båda är kanon och det blir inte fel oavsett vilken du tar. Eller varför inte båda?
Jag använder dem till mer än bara bössor, så användningsområden finns absolut.
Sako Finnbear skrev:Jag har ju ofta den på axeln och går runt på tomten och plinkar på lite olika saker.
Batistuta skrev:Sako Finnbear skrev:Jag har ju ofta den på axeln och går runt på tomten och plinkar på lite olika saker.
Österlens PK ser jag, då har du ju inte så långt till Mörrum. Sako Finnbear dags att planera en tur till Mörrum
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst