Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Batistuta skrev:Sako Finnbear skrev:Jag har ju ofta den på axeln och går runt på tomten och plinkar på lite olika saker.
Österlens PK ser jag, då har du ju inte så långt till Mörrum. Sako Finnbear dags att planera en tur till Mörrum
Nej det är inte jättelångt, så det hade givetvis varit kul!
Batistuta skrev:Sako Finnbear skrev:Batistuta skrev:Sako Finnbear skrev:Jag har ju ofta den på axeln och går runt på tomten och plinkar på lite olika saker.
Österlens PK ser jag, då har du ju inte så långt till Mörrum. Sako Finnbear dags att planera en tur till Mörrum
Nej det är inte jättelångt, så det hade givetvis varit kul!
När du önskar så står vi med öppna armar
Batistuta skrev:Sako Finnbear skrev:Jag har ju ofta den på axeln och går runt på tomten och plinkar på lite olika saker.
Silwer skrev:Fast börne kan tvinga på dig en Volvo så varning för det om du har låg motstpndkraft.
Silwer skrev:Oj, då är du nog immun redan, försökte vara rädda dig utifall.
Sako Finnbear skrev:Silwer skrev:Fast börne kan tvinga på dig en Volvo så varning för det om du har låg motstpndkraft.
Haha! Så pass, jag har redan fyra stycken!
Sako Finnbear skrev:Jo jag äger följande:
Volvo 945 SE -96
Volvo 945 Classic -98
Volvo V70 2,4 -04
Volvo S60 2,4 -07
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Jo jag äger följande:
Volvo 945 SE -96
Volvo 945 Classic -98
Volvo V70 2,4 -04
Volvo S60 2,4 -07
Har bara min S80 Summum 2.5T 2010 som jag haft sedan den var 3 år. Går lika fint idag som då, det enda jag bytt på 6,5 år är två bromsok
Får se vad det blir nästa gång, är sugen på den nya S60 T5 R Design men det är för mycket stålar just nu, men även dom blir ju begagnade.
Sako Finnbear skrev:2,5T är en jäkligt go maskin, rör sig riktigt hyggligt med 210hk.![]()
börne skrev:Sako Finnbear skrev:2,5T är en jäkligt go maskin, rör sig riktigt hyggligt med 210hk.![]()
Fast min motor har mer effekt än den generationen S60 som du har med T5.
2,5T i S80 2007 t.o.m 2009 hade faktiskt bara 200hk.
2010 fick dom 231hk & 340Nm men drar ändå mindre soppa, vet inte exakt vad dom ändrade. Men dom går betydligt bättre än dom tidigare gör. Drar riktigt fint från riktigt låga varv, går lite som en diesel, men fördelen mot diesel så drar den ju även på höga varv
Silwer skrev:Nä sim sagt s80 v8 ska det vara bästa mitorn de haft, låter bäst med imo.
Det är en tung bil, inte ens 315hk gör den riktigt rask, men jag tyckte den var skön som bil ändå, bättre blev aldrig äkta Volvo imo.
Men en BMW M5 e60 är ju lite vansinnigt även om du får en ok flr runt 300 tusen, eet kostar ju att öga nåt snt, låter ju som en F1 bil när den varvar ur.
Hade jag råd ned BMW vet jag inte, de ör snplare ön man tror, en 530 kanske men inget för nytt så man inte jan laga nåt själv.
N53 moroten är väl 272hk iaf då 535 spldes inte i Sverige.
Inga stora pengar i dessa öven Volvo v8an är inte så duåyr längre, men ok inte sp ny heller.
Men mindre oengar ön en del nyare ich tråkigare.
Sako Finnbear skrev:Ja BMW är snygga bilar, sedan att dom har ett fantastiskt motorljud oftast gör ju inte
saken sämre.
Nitro skrev:Sako Finnbear skrev:Ja BMW är snygga bilar, sedan att dom har ett fantastiskt motorljud oftast gör ju inte
saken sämre.
Känner mig hedrad, kör med en BMW 118d
Silwer skrev:Nitro skrev:Sako Finnbear skrev:Ja BMW är snygga bilar, sedan att dom har ett fantastiskt motorljud oftast gör ju inte
saken sämre.
Fans den inte med större diesel? En del BMW duesel ör hejdlöst vridsrarka.
Vet inte så mycket om 1 serien, är typ 120d max kanske? Jo jag vet att en M1 finns men det är npt annat![]()
vi höjer sjatten på det helt utan motivering.
Men inte som en 118d skulle jag tro.
Nitro skrev:Silwer skrev:Nitro skrev:Sako Finnbear skrev:Ja BMW är snygga bilar, sedan att dom har ett fantastiskt motorljud oftast gör ju inte
saken sämre.
Fans den inte med större diesel? En del BMW duesel ör hejdlöst vridsrarka.
Vet inte så mycket om 1 serien, är typ 120d max kanske? Jo jag vet att en M1 finns men det är npt annat![]()
vi höjer sjatten på det helt utan motivering.
Men inte som en 118d skulle jag tro.
118d har samma 2l motor som 120d men inte samma trimmningsgrad.
Jag har nog runt 120 hk men skulle kunna chippat upp till 190 hk har jag för mig.
Men nej det räcker till för mina behov. Går bra att marcha i 160 om det skulle va så, det räcker för mig.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster