Onsala den 5/9-2009

här snackar vi om Resultat och hur olika tävlingar och träffar varit.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Onsala den 5/9-2009

Inläggav scratch 06 sep 2009, 22:48

Mats_g
Jag kan lova dig att efter den här totalförnedringen så kommer jag ju inte träna mindre. Jag kan erkänna (även om det är bittert) att du är en bättre skytt. Jag kan inte fatta till exempel att du kan ta den där burdusa jaktskyttegreppet och ända fälla så mycket som du gör :shock: Men jag skall allt spöa dig i framtiden. Jag kan ta med mig min avslutande stående dubbelfällning på bana tio tills nästa år, sedan så blir det att jobba mer på tävlingsnerverna för i särskjutningen så sög jag fett. Faktiskt helt sjukt hur mycket man kan försämras. 30m är normalt ett avstånd som jag inte missar på alls och nu så kanske jag träffade 25% :shock:
Men tävlingen var hur som helst jädrigt lyckad och jag hade gör skoj med dig och Mika! :-)
Användarvisningsbild
scratch

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 38 gånger i 34 inlägg

Inläggav mats_g 07 sep 2009, 08:19

scratch
Jag är mycket imponerad av ditt skytte på bana tio.
Att sänka båda trots div psykningar och påminnelser
om eventuella särskutningar var stort. :smt020
mats_g

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav scratch 07 sep 2009, 11:11

Mats_G
Jag tror helt ärligt att anledningen till att jag fällde dem var att jag var helt inställd på att bomma dem eller maximalt ha träff på dem. Mina tre varv innan hade jag enbart haft träff på dem så att sätta dom nu var helt uteslutet. När man har den inställningen så slappnar man av mera och då kan man skjuta så bra som man kan. Synd bara att man inte hade samma state of mind under särskjutningen sedan :lol:
Det får helt enkelt bli att träna mer under hösten och vintern så att man kan ta hem vinsterna direkt utan särskjutning :mrgreen:
Sedan så skall jag se till att mina vapen är mera inskjutna, nu så var bara min fullfartspcp egentligen någorlunda inskjuten och de andra hade jag använt chairgun till för att få ordning på efter att de varit inskjutna på 10m. Helt klart ett bra program men stämmer inte helt med verkligheten alltid. :smt020
Användarvisningsbild
scratch

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 38 gånger i 34 inlägg

Inläggav Gamo Magnum .177 07 sep 2009, 14:22

Lasse skrev:Är ni laddade för årets sissta träff/tävling?

Nu är det knappt två veckor kvar :smt078

Bara en liten fråga
Onsala som ligger så pass långt söderut i vårat avlåga land, är det inte tidigt att ha sista tävlingen i början av september. Väder gudarna borde tillåta tävlingar långt in i oktober?

Björkarna har börjat att avlövas här i Skellefteå och det torde dröja ett tag till där nere
Senast redigerad av Gamo Magnum .177 07 sep 2009, 14:23, redigerad totalt 1 gång.
Ett skott i taget räcker
Gamo Magnum .177

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan

Inläggav Mika.G 07 sep 2009, 14:30

Gamo Magnum .177 skrev:
Lasse skrev:Är ni laddade för årets sissta träff/tävling?

Nu är det knappt två veckor kvar :smt078

Bara en liten fråga
Onsala som ligger så pass långt söderut i vårat avlåga land, är det inte tidigt att ha sista tävlingen i början av september. Väder gudarna borde tillåta tävlingar långt in i oktober?

Björkarna har börjat att avlövas här i Skellefteå och det torde dröja ett tag till där nere

Det är fritt för fler klubbar att ha träffar, det är nog många som skulle uppskatta det.

/MG
Mika.G

Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg

Föregående

Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.