Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Jo vi har tagit upp de där i flera trpdar nu.
Det vi inte vågar lita på är att de kommer att kunna renoveras om några år bara.
De är frömst för att fylla små tuber, annars brönnner man nig upp dem fort, visst man kan ju lägga till nån fläkt med.
Jag har inte sett nåt seriöst om dem ännu, att de funkar när man köper dem osv käns ointressant.
Nån menade att luften var rutten trots bättre filter, men då jämförde han med dykluft.
Ett OCP klarar luft för fabrikbruk, nan andas den ju inte.
JonasW83 skrev:Jag ska själv beställa en vattenkyld variant denna vecka. Ska bara fylla min 500cc tank. Hoppas den funkar hyfsat.
Vattenkyld, oljenivå samt temperaturmätare på cylindern borde räcka hyfsat långt.
JonasW83 skrev:Tänkte först ta en mini 12V med tanke på att man kan dra runt den med bilen. Men de kändes lite klena och svårare att fixa om något skulle hända. Sämre kylda framför allt.
Tänkte mig ev en som denna: För att följa länken så måste du registera dig.
Clumber skrev:JonasW83 skrev:Tänkte först ta en mini 12V med tanke på att man kan dra runt den med bilen. Men de kändes lite klena och svårare att fixa om något skulle hända. Sämre kylda framför allt.
Ett litet tips denna kommer från Objektplats: Basel, Schweiz, dom är inte med i EU så räkna med tull och moms.
JonasW83 skrev:Clumber skrev:JonasW83 skrev:Tänkte först ta en mini 12V med tanke på att man kan dra runt den med bilen. Men de kändes lite klena och svårare att fixa om något skulle hända. Sämre kylda framför allt.
Ett litet tips denna kommer från Objektplats: Basel, Schweiz, dom är inte med i EU så räkna med tull och moms.
Bra tips! Brukar alltid dubbelkolla sånt innan affär på eBay, men ibland kan det missas.
JonasW83 skrev:Köpte mig en sån här idag, fanns inom EU.
Hade även denna inbyggd tempmätare för att hålla koll på cylindertempen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Drygt 2000kr inkl frakt.
Silwer skrev:De står väl mellan denna och den lådlknande som det är.
Jag vet nte hur fort denna pumpar en mindre tub, skulle den verkligen då dra iväg över 300bar.
Det menas nog att den kommer stå och stånka slut på sg om man inte kllar den.
Men säg tar det 10minuter eller vad?
Clumber skrev:Silwer skrev:De står väl mellan denna och den lådlknande som det är.
Jag vet nte hur fort denna pumpar en mindre tub, skulle den verkligen då dra iväg över 300bar.
Det menas nog att den kommer stå och stånka slut på sg om man inte kllar den.
Men säg tar det 10minuter eller vad?
Jag läste om en som fyllde sin tub/flaska(eller om det var på youtube) han skulle bara gå in i huset men han somnade och kompresson stängdes inte av utan pumpade på till full tryck![]()
. Det blev att köpa en ny kompressor ,men håller man kollen o inte lämnar den utan uppsikt så händer det ju inget.
Clumber skrev:JonasW83 skrev:Köpte mig en sån här idag, fanns inom EU.
Hade även denna inbyggd tempmätare för att hålla koll på cylindertempen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Drygt 2000kr inkl frakt.
Ska bli kul o höra hur du upplever den ,har kikat på den också men den har inte auto stopp
Charge pressure: 30MPA (it will NOT automatic shut down when the pressure reach 30MPA/300bar,pls stop it manually)
Laddningstryck: 30MPA (det stängs INTE automatiskt av när trycket når 30MPA / 300bar, pls stoppar det manuellt)
Har du läst någonstans om denna kompressor ,det mesta jag läst om är yong heng.
Jag står mellan en liknande och en 12v mini kompressor
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster