Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
sexskjutarn skrev:Här är sikten som tål Diana 54 rekyl,
Bsa_Airsporter skrev:Nikko Stirling Nighteater är åxå testad på D54 och den håller till den rekylen i dom![]()
Bushnell Trophy 4-12x40 vet jag sj inte fungerar för den skjöts sönder med min Airsporter efter 25-30 skott..
lät som en marackas efter det
Tomaz skrev:Mycket märkligt, Bushnell Trophy 4-12x40AO anses som bland de rekylsäkraste siktena.
Tomaz skrev:Bsa_Airsporter skrev:Nikko Stirling Nighteater är åxå testad på D54 och den håller till den rekylen i dom![]()
Bushnell Trophy 4-12x40 vet jag sj inte fungerar för den skjöts sönder med min Airsporter efter 25-30 skott..
lät som en marackas efter det
Mycket märkligt, Bushnell Trophy 4-12x40AO anses som bland de rekylsäkraste siktena.
Har förövrigt 2st sådana som jag haft i många år, och överlevt många fjäderbössor bla D54..
Mitt favoritsikte...
För att följa länken så måste du registera dig.
sexskjutarn skrev:Kan det ha varit så att den inte var tillverkad i Japan?
(och säker på att det var en 4-12x40)
Lasse skrev:
Jag har då inte märkt av något ännu
ogster skrev:Lasse skrev:
Ehh du har ju inte ens en magnum fjäderbössa så det är ju klart att kikaren håller
Ehh du har ju inte ens en magnum fjäderbössa så det är ju klart att kikaren håller
Lasse skrev:Jag har ett Bushnell Trophy 4-12x40 på min Diana 54 (på licens) och det har nog suttit där i 6-7000 skott.
har även ett Sport Match onepice fäste på bössa/kikaren
sexskjutarn skrev:Så är det ju den där jädrans paralaxen man måste tänka på, skulle vilja ha en möjlighet att skjuta på 5 meter inomhus ibland.
5-50 meters skjutavstånd.
Många är från 10 yard ca: 10 meter.
mathewsbow skrev:sexskjutarn skrev:Så är det ju den där jädrans paralaxen man måste tänka på, skulle vilja ha en möjlighet att skjuta på 5 meter inomhus ibland.
5-50 meters skjutavstånd.
Många är från 10 yard ca: 10 meter.
Finns ingen anledning till att tro att det inte skulle gå att skjuta på kortare avstånd än 10Y bara för att det inte går att ställa lägre, det går alldeles finfint.
För övrigt är en yard lite avrundat 0,91m.
sexskjutarn skrev:...så det blir inte suddigt på 5 meter med en Bushnell elite 6-24x40?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster