

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
sexskjutarn skrev:Börja med att plocka isär helt och hållet in i minsta detalj, sedan följer nogrann rengöring med tvål och vatten.
En tandborste är bra att göra rent med.
Skruva bort packningen på tryck kolven och slipa bort ca 0,5 mm i området kring packningen så det blir jämt och fint, sedan fint sandpapper så att ytan blir fin, det ska bara vara packningen som ligger mot cylinderväggen och inte kolven.
2:
Gör rent pipan med 0,50 fiskelina och trasbit som dras igenom fram och tillbaka med hjälp av två fiskelinor och trasbiten fastknuten i mitten.
3: smörj allt förutom insidan av pipan, utsidan av kolven och insidan av cylindern med fett och olja.
4: sätt in julas långa fjäder och skjut, bör vara kring 200 m/s.
Är väll i stort sett vad som går att göra utan verkstad.
sexskjutarn skrev:Allt är väldigt enkelt förutom att få tillbaka avtryckarfjädern på plats, om man ställer sej på händer så förstår man att det bara är att vända på den.
Sprängskiss får man med när man köper den.
Ja sen när man bytt fjäder är det bara att vira en trasa eller två runt botten på pipskaftet hålla i höfthöjd med bägge armarnaoch sakta lägga sej på golvet med "butten" i, och trycka, slit loss en hand och föra in sprinten.
Någon skulle kunna tro att det är kärlek man håller på med. Löv.
sexskjutarn skrev:Nej den packningen är till B3:an passar inte, men dom andra packningarna passar, akta dej för att köra medföljande stång ner i pipan, kan finnas vassa kanter som repar.
beaver92 skrev:sexskjutarn skrev:Nej den packningen är till B3:an passar inte, men dom andra packningarna passar, akta dej för att köra medföljande stång ner i pipan, kan finnas vassa kanter som repar.
okej men vart får jag tag i pistongpackning (stavning) till den här då? ska beställa en lite värre fjäder också.... Mvh
sexskjutarn skrev:beaver92 skrev:sexskjutarn skrev:Nej den packningen är till B3:an passar inte, men dom andra packningarna passar, akta dej för att köra medföljande stång ner i pipan, kan finnas vassa kanter som repar.
okej men vart får jag tag i pistongpackning (stavning) till den här då? ska beställa en lite värre fjäder också.... Mvh
Fjädern på jula ger ca: 60 m/s extra så du kommer upp i 200.
Själv skulle jag nog svarvat en hårdare packning av annat material. (Om jag hade en svarv) Kan mycket väl tänka mej att dom passar från andra bössor. Kanske kan man beställa från industry brand om du måste ha orginalpackningen?
I nödfall kanske du kan fylla igen tomrummet i en packning till B3 med någon form av epoxy och borra hål i den?
sexskjutarn skrev:Fjädern från jula ger dej 200 m/s, vilket är rätt lagomt.
Skulle nog ha valt någon typ av plast att svarva i, sen kan du ju altid göra ett spår för O-ring om det skulle behövas.
sexskjutarn skrev:Man kan ju alltid polera insidan av cylindern, och göra rent pipan efter var 50:de skott i fall man är ute efter precision, och även lägga i extra tyngd i kolven
Sen är det bara att skjuta hål i hål.
Höll på att glömma, axiallager i fjäderfästet så inte fjädern vrider sej.
beaver92 skrev:sexskjutarn skrev:Man kan ju alltid polera insidan av cylindern, och göra rent pipan efter var 50:de skott i fall man är ute efter precision, och även lägga i extra tyngd i kolven
Sen är det bara att skjuta hål i hål.
Höll på att glömma, axiallager i fjäderfästet så inte fjädern vrider sej.
okejlåter bra! men fortfarande vet jag inte vad jag ska beställa för fjäder för att iallafall få 300m/s Tack för att du hjälper mig sexskjutarn!
sexskjutarn skrev:beaver92 skrev:sexskjutarn skrev:Man kan ju alltid polera insidan av cylindern, och göra rent pipan efter var 50:de skott i fall man är ute efter precision, och även lägga i extra tyngd i kolven
Sen är det bara att skjuta hål i hål.
Höll på att glömma, axiallager i fjäderfästet så inte fjädern vrider sej.
okejlåter bra! men fortfarande vet jag inte vad jag ska beställa för fjäder för att iallafall få 300m/s Tack för att du hjälper mig sexskjutarn!
Ingen orsak![]()
Får du upp den i 300 någon gång, kan du ju skriva hur du gjorde här.
MrBlarren skrev:Vet inte hur det är nu,jag köpte min QB36 på Jula för ca 2 år sedan och då låg det en strypbricka bakom gummitätningen som går emot där man stoppar diabolen
beaver92 skrev:MrBlarren skrev:Vet inte hur det är nu,jag köpte min QB36 på Jula för ca 2 år sedan och då låg det en strypbricka bakom gummitätningen som går emot där man stoppar diabolen
Okej. Hur ser man det utan att ta bort gummipackningen? och vad har den för funktion förminskar den hålet ifrån tryckkammaren?:)
MrBlarren skrev:beaver92 skrev:MrBlarren skrev:Vet inte hur det är nu,jag köpte min QB36 på Jula för ca 2 år sedan och då låg det en strypbricka bakom gummitätningen som går emot där man stoppar diabolen
Okej. Hur ser man det utan att ta bort gummipackningen? och vad har den för funktion förminskar den hålet ifrån tryckkammaren?:)
Alldeles rätt gissatmindre hål hålet i brickan kanske va 2mm bara så det syntes om man tittade in i packningen att det fanns en bricka där
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster