Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:Det är ett ganska tidsödande arbete så vi drog bara av tio skott och sen kollade hur det samlade. Visst kunde man gjort det mer vetenskapligt, men tiden och orken räckte inte till.
Batistuta skrev:Vad blev det för skott som du fick med dig hem?
Nitro skrev:Batistuta skrev:Vad blev det för skott som du fick med dig hem?
SK Pistol Match
SK Rifle Match
SK Long Range
Samt lite billiga skott som går hyggligt för priset Norma TAC-22 (34:50/ask)
Testade även de dyraste som
Eley Tenex
Lapua X-ACT
De gick inte dåligt men samlade sämre än ovanstående. Dock kom det ingen flyer med dessa två.
Batistuta skrev:Testade du den vanliga sk standard plus, den har vi körts som klubbammo rätt länge och den verkar fungera bra i de flesta vapen.
Nitro skrev:Äntligen börjar jag känna att grejerna börjar lira. Hade som mål att gå över 240p på en tavla, haha
Nu efter utprovad ammo så var det inga problem. En av tavlorna höll tom. världsklass med 248p och det är där man behöver ligga för att vara bland de bästa i världen. Så nu vet jag att ammo och prylarna håller måttet, och det känns väldigt avslappnande.
Det var en del vind under första tavlan och det lugnade ner sig till tavla två för att sen öka på igen till tavla tre, vilket man även ser på resultatet.
För övrigt var det väldigt kyligt om fingrarna
Anschutz M/54 med Weaver T36
Ammo: SK Pistol Match
Resultat: 244 (8X) + 248 (13X) + 243 (8X) = 735 29X
För att följa länken så måste du registera dig.
Nitro skrev:Äntligen börjar jag känna att grejerna börjar lira. Hade som mål att gå över 240p på en tavla, haha
Nu efter utprovad ammo så var det inga problem. En av tavlorna höll tom. världsklass med 248p och det är där man behöver ligga för att vara bland de bästa i världen. Så nu vet jag att ammo och prylarna håller måttet, och det känns väldigt avslappnande.
Det var en del vind under första tavlan och det lugnade ner sig till tavla två för att sen öka på igen till tavla tre, vilket man även ser på resultatet.
För övrigt var det väldigt kyligt om fingrarna
Anschutz M/54 med Weaver T36
Ammo: SK Pistol Match
Resultat: 244 (8X) + 248 (13X) + 243 (8X) = 735 29X
Sako Finnbear skrev:Har inte hängt med riktigt här, men är det ingen som skjuter med RWS?
börne skrev:Dagens bästa tavla för egen del, hittade en lucka i blåsten, höll vid sidan av för att lättare kunna hålla på samma ställe, 10 skott & 10mm cc med SK Rifle Match.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Har inte hängt med riktigt här, men är det ingen som skjuter med RWS?
Inte testat ännu, men dom är rätt dyra jämfört med SK.
RWS R50 kostar 100kr mer per ask för mig om jag köper det antal jag gör per gång mot SK Rifle Match, så även om dom skulle hålla ihop det bättre än dom 10mm cc jag presterat en lugn dag med SK så hade jag nog inte köpt dom i större mängd, så fall om man skulle köra nån BR tävling & använda dom till det, inte plinka upp dom.börne skrev:Dagens bästa tavla för egen del, hittade en lucka i blåsten, höll vid sidan av för att lättare kunna hålla på samma ställe, 10 skott & 10mm cc med SK Rifle Match.
Sako Finnbear skrev:Jag plinkar med RWS HV HP, dom går på runt 90-100kr/ask.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster