Ingen vetenskaplig rocket science test men jag tänkte skriva av mig lite.
Läst en hel del att det är få som tycker om Milbros pellets och framför allt modellen Jet (har inte haft möjlighet att testa den än). Även Select har tydligen fått en hel del kritik.
Då Milbro Select levererades med bössan för två veckor sedan har jag inte provat några andra märken speciellt mycket men då jag snubblade över en burk Gamo Pro Match idag tänkte jag passa på att testa de tre olika diablo typerna jag har hemma.
Jag sköt med stöd på 18 respektive 50 meter (850 AirMagnum Co2). Siktet grovt inställt på 18 meter och förstoring 12 har används. Mil-doten i botten på 50 meter. Sidvind ifrån höger.
Diablo Typer .22:
* Milbro Select
* Gamo Pro Point
* Crossman Pointed.
Ingen större skillnad på 18 m. Alla höll i hop bra, Crossman Pointed höll ihop mest men Milbro Select verkar minst vindkänslig (troligtvis slumpen).
* På 50 meter är jag mycket imponerad av Milbro Select, bra träffbild (för att vara en glad amatör) och troligtvis bristen på kaffe till skillnad ifrån skogshuggaren

som gör att jag sprider lite.
* Gamo Pro Match verkade driva en del till vänster när jag sköt, efter omriktning verkar den dock samla ihop träffbilden bra.
* Crossman Pointed lämnar finast tavelmarkeringar men drog alla till vänster och spred sig väldigt mycket till skillnad ifrån 18m. Två skott hamnade utanför tavlan och var svårast att rikta in.
Är det bara jag som blivit förtjust i Milbro Select?
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.