Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
atte69 skrev:Han tyckte jag var löjlig.
Leopold skrev: Men vi kommer att klara detta.
Helikopter skrev:Leopold skrev: Men vi kommer att klara detta.
Ja men förutsättningarna kunde varit bättre!
Leopold skrev:
Tydligen har alla helt plötsligt blivit extremt sugna på att baka matbröd på egen hand, vem kunde gissat det
Precis. Vet inte men man tänker väl att ifall folk sköter sig blir inte spridningen så snabb. Dvs informationen att tvätta händer osv gör att det går lite långsammare än om man inte skulle agera alls?Helikopter skrev:Brittland planerar att låta 40 miljoner invånare bli sjuka (60%) Jag fattar inte strategin med flockimmunitet? Det är ju i princip det som händer om man inte gör något alls.
Vore det inte bättre att stänga gränserna och alla arbetsplatser i hela landet i två-tre veckor. Så gjorde KIna och det fungerade där. Då borde man i princip stoppa smittsprdningen och det som är sjuka hunnnit bli friska eller hamnat på inrensiven.
bebbe skrev:Precis. Vet inte men man tänker väl att ifall folk sköter sig blir inte spridningen så snabb. Dvs informationen att tvätta händer osv gör att det går lite långsammare än om man inte skulle agera alls?Helikopter skrev:Brittland planerar att låta 40 miljoner invånare bli sjuka (60%) Jag fattar inte strategin med flockimmunitet? Det är ju i princip det som händer om man inte gör något alls.
Vore det inte bättre att stänga gränserna och alla arbetsplatser i hela landet i två-tre veckor. Så gjorde KIna och det fungerade där. Då borde man i princip stoppa smittsprdningen och det som är sjuka hunnnit bli friska eller hamnat på inrensiven.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Helikopter skrev:Så kanske det är men varför inte tvärnita allt och låta det över på ett par veckor istället? Det finns väl inget bra skäl att 60 % av befolkningen skall få det över tid? Och hade man gjort innan det blev en allmänn spridning så hade man inte fått någon spridning alls.
Pryltokig skrev:Helikopter skrev:Så kanske det är men varför inte tvärnita allt och låta det över på ett par veckor istället? Det finns väl inget bra skäl att 60 % av befolkningen skall få det över tid? Och hade man gjort innan det blev en allmänn spridning så hade man inte fått någon spridning alls.
60-70% MÅSTE få det över tid för att det skall utvecklas immunitet i samhället. Det är ju väldigt optimistiskt att tro att alla i hela världen skulle bli friska ungefär samtidigt och viruset då dör ut till 100%. Finns det ingen flockimmunitet räcker det ju med en hostande turist om några månader så är det igång igen.
Helikopter skrev:Pryltokig skrev:Helikopter skrev:Så kanske det är men varför inte tvärnita allt och låta det över på ett par veckor istället? Det finns väl inget bra skäl att 60 % av befolkningen skall få det över tid? Och hade man gjort innan det blev en allmänn spridning så hade man inte fått någon spridning alls.
60-70% MÅSTE få det över tid för att det skall utvecklas immunitet i samhället. Det är ju väldigt optimistiskt att tro att alla i hela världen skulle bli friska ungefär samtidigt och viruset då dör ut till 100%. Finns det ingen flockimmunitet räcker det ju med en hostande turist om några månader så är det igång igen.
Detta ingen sjukdom som man skall efterstäva flockimunitet emot imo. Det är mycket bättre att hålla antalet sjuka nere tills vi har ett vaccin eller ett någorlunda bra läkemdel. De senare kan med lite tur vara nära förestående då man testar redan godkända läkemdel .
Läste nyss också att England övegivit tanken som kunde ha resulterat i 250.000 dödsfall.
Helikopter skrev:Detta ingen sjukdom som man skall efterstäva flockimunitet emot imo. Det är mycket bättre att hålla antalet sjuka nere tills vi har ett vaccin eller ett någorlunda bra läkemdel. De senare kan med lite tur vara nära förestående då man testar redan godkända läkemdel .
Läste nyss också att England övegivit tanken som kunde ha resulterat i 250.000 dödsfall.
Batistuta skrev:Jag kommer att få en depression om jag inte har några elever att undervisa och jäklas med
Batistuta skrev:Jaha då fick över 1200 elever gå hem men personalen på ca 200 ska stanna kvar i skolan. Redan är ca 20 % av personalen hemma ändå. Vi resterande tokar ska ordna med fjärrundervisning för alla elever, helst redan imorgon, får fundera lite på de praktiska momenten i VVS. Jag vet inte riktigt hur de tänker men tiden får väl utvisa.
Jag kommer att få en depression om jag inte har några elever att undervisa och jäklas med
Silwer skrev:Nej mågra veckor är orealisruskt, flera månader troligare.
Lite fånigt verkar det tänkas på ruljansen mest, allt rullar ju pp nu ännu.
ahayeah skrev:Sluta förhärliga Kinas insatser. De har mörkat och de har äcklat fram hela problemet med sitt störda samhälle. Nu öppnar de upp igen och om 2 veckor vet vi kanske om de lyckats.
ahayeah skrev:Reagerar också på att det tydligen är fullt möjligt att ha det utan att märka det. Hela Sveriges taktik verkar ju bygga på att endast de som är sjuka smittar. Men om man inte vet om det så spelar det ju ingen roll..
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster