Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
ahayeah skrev:
För att hålla sig till ämnet någorlunda så såg jag att ca 90000 dör normalt sett varje år, tänk på det nästa gång ni hamstrar toapapper.
Är väl precis så man skall agera i nulägetSako Finnbear skrev:Vettefanken om det är corona man har eller en vanlig förkylning? Lättare feber, konstig i
halsen men ingen snuva. Men man vågar ju inte chansa med att gå till jobbet förän man
känner sig frisk.
Dark Of Light skrev:chaosborn skrev:Hmmmm, till och med här pratas det corona nu, man kommer visst inte undan ens på sin semester.
Det kanske är för att smittan är luftburen?
Misstänker att detdär var tänkt som ett skämt/ordvitszpiff skrev:Dark Of Light skrev:chaosborn skrev:Hmmmm, till och med här pratas det corona nu, man kommer visst inte undan ens på sin semester.
Sprid inte falsk information det är en droppsmitta!
För att följa länken så måste du registera dig.
bebbe skrev:Är väl precis så man skall agera i nulägetSako Finnbear skrev:Vettefanken om det är corona man har eller en vanlig förkylning? Lättare feber, konstig i
halsen men ingen snuva. Men man vågar ju inte chansa med att gå till jobbet förän man
känner sig frisk.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sant, men i nuläget skall man väl vara extra försiktig om det utvecklas till lite mer tydliga luftvägsbesvär.Sako Finnbear skrev:bebbe skrev:Är väl precis så man skall agera i nulägetSako Finnbear skrev:Vettefanken om det är corona man har eller en vanlig förkylning? Lättare feber, konstig i
känner sig frisk.
Ja dom säger ju det! I.o.f.s ska man aldrig gå till jobbet om man är sjuk och smitta andra.
bebbe skrev:Misstänker att detdär var tänkt som ett skämt/ordvitszpiff skrev:Dark Of Light skrev:chaosborn skrev:Hmmmm, till och med här pratas det corona nu, man kommer visst inte undan ens på sin semester.
Sprid inte falsk information det är en droppsmitta!
Låter som en bra idé! För mig (som har turen att inte blivit smittad ännu) blir det en tur med cykel. Efter det kanske en promenad med familjen. När kvällen kommer tar jag den vanliga halvtimmen i garaget med min FAS6004.Sako Finnbear skrev:Får bli lite luftgevärsskytte här hemma i dag, så blir man inte utsatt för något eller utsätter
någon.
bebbe skrev:Låter som en bra idé! För mig (som har turen att inte blivit smittad ännu) blir det en tur med cykel. Efter det kanske en promenad med familjen. När kvällen kommer tar jag den vanliga halvtimmen i garaget med min FAS6004.Sako Finnbear skrev:Får bli lite luftgevärsskytte här hemma i dag, så blir man inte utsatt för något eller utsätter
någon.
Gäller att passa på. Med två autoimmuna sjukdomar i hasorna tänker jag att man får njuta så mycket det går medans man kan
Samma här. Jag tar sprutor som typ skall sänka mitt immunförsvar. Men faktiskt så att jag av en operation tidigare i år inte kommit igång med behandlingen igen. Och i nuläget är jag avrådd från att starta. Har fungerat ok men börjar känna i kroppen att jag nog skulle behöva komma igång igen. Brukar dock kunna göra det bättre genom att röra på mig i den mån det går. Och för tillfället kör jag på och tränar för att fungera ok.Sako Finnbear skrev:bebbe skrev:Låter som en bra idé! För mig (som har turen att inte blivit smittad ännu) blir det en tur med cykel. Efter det kanske en promenad med familjen. När kvällen kommer tar jag den vanliga halvtimmen i garaget med min FAS6004.Sako Finnbear skrev:Får bli lite luftgevärsskytte här hemma i dag, så blir man inte utsatt för något eller utsätter
någon.
Gäller att passa på. Med två autoimmuna sjukdomar i hasorna tänker jag att man får njuta så mycket det går medans man kan
Jo jag har ju Reumatism och tar cellgift för det, så imunförsvaret är väl inte på topp så att säga...
bebbe skrev:Samma här. Jag tar sprutor som typ skall sänka mitt immunförsvar. Men faktiskt så att jag av en operation tidigare i år inte kommit igång med behandlingen igen. Och i nuläget är jag avrådd från att starta. Har fungerat ok men börjar känna i kroppen att jag nog skulle behöva komma igång igen. Brukar dock kunna göra det bättre genom att röra på mig i den mån det går. Och för tillfället kör jag på och tränar för att fungera ok.
Måtte skiten snart blåsa över så att jag kan medicinera igen så att jag fungerar som ”vanligt” till sommaren
Skickat från min iPad med Tapatalk
börne skrev:Det tillverkas skithuspapper för fullt så det lär nog fyllas på i butiken, det är ju ingen brist på det så att säga. Hade inte folk fått spel & börjat tokhandla så hade inget problem funnits. Idag finns ju lagret ute på vägarna på väg till butiken, ingen har en massa av nåt på lager för att ställa ut på butikshyllan, när då en stor del av befolkningen får panik så händer detta.
Ja, mutation kommer vi se med jämna mellanrum. Detta viruset härstammar väl från SARS?Silwer skrev:Smittrisken är nog lika stor iaf, men antar att ni får en allvarlugare form om ni åkte på det än vi som inte finns i riskzoonen.
Tyvärr får ni nog vänta ett tag tror jag, håll er undan allt som är kollektivt och liknande.
Fasen ca folk hamstrar dasspapper, det var slut på lokala ICA
Är nån form av diarré en del av sjukdommen?
Det ör ju ett virus och det gör det ju svårt att göra mycket åt jämfört om det vore nåt man säg kunde ta penecillin mot bbakterier.
Nån form av nödvaccin möjlugen för de på sjukhus tror jag kanske jan komma nen inget för vem som helst, bieffekter mm kan vara stora så att det är bättre att få sjukdommen för de flesta.
Vem vet sen janske det muteras i Asien och återkommer med jämna mellanrum, det är ju väldigt ofta där sånt här uppstår sen länge.
Det tog ju sig hit även då Kina och liknande kommunistdiktaturer car stängda tom förr.
Från Afrika finns det klart ruskgare sjukdommar, tom böldpest finns kvar, men de har inte spridits till västvärlden mer än då AIDS.
Dels har de väl inte heller förflytat sig utanför värdsdelen, nu är ju det förbi dock och ingen kollas heller.
Jag vet inte, men jag tycker inte det är krönkande att bli kontrollerad så i ett nytt land, jag hade varit beredd på det själv, jag menar nan kommer från nåt helt annat samhälle på alla sätt kanske utan medeciner och sånt, rakt in bara.
Att vara kränkt ska inte stoppa nåt, och ärlugt tror jag vänsterfolk hittar på vad som är kränkande utan att nån klagat ens.
börne skrev:Det tillverkas skithuspapper för fullt så det lär nog fyllas på i butiken, det är ju ingen brist på det så att säga. Hade inte folk fått spel & börjat tokhandla så hade inget problem funnits. Idag finns ju lagret ute på vägarna på väg till butiken, ingen har en massa av nåt på lager för att ställa ut på butikshyllan, när då en stor del av befolkningen får panik så händer detta.
Pryltokig skrev:Det är lätt att göra sig lustig över folk som köper toapapper och eftersom det har stor volym märks det om många handlar på en gång. Om man har lite prepper-tänk och klarar minst 2v utan att gå till affären ser jag det som mer ansvarsfullt än att små-handla dag för dag, med den ökade exponeringen det medför. I Göteborg tog det två dagar innan butikerna fyllt på igen och den årliga förbrukningen ökar ju inte för att folk har lite buffert.
börne skrev:Pryltokig skrev:Det är lätt att göra sig lustig över folk som köper toapapper och eftersom det har stor volym märks det om många handlar på en gång. Om man har lite prepper-tänk och klarar minst 2v utan att gå till affären ser jag det som mer ansvarsfullt än att små-handla dag för dag, med den ökade exponeringen det medför. I Göteborg tog det två dagar innan butikerna fyllt på igen och den årliga förbrukningen ökar ju inte för att folk har lite buffert.
Jag har inte gjort mig lustig över nån... konstaterade bara varför det blivit brist i affären då folk har börjat handla mycket av basvaror. Har själv lite mer i kyl & skafferi än normalt, inte handlat på hela veckan, jag handlar dagligen normalt.
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst