Hejsan Hatsan användare!
Jag har just beställt en at44 och får den förhoppningsvis till helgen och ja, jag är nybörjare.
Men jag är lite fundersam angående inskjutning, har läst mycket om hur utgångshastigheten är väldigt beroende på hur mycket lufttryck som finns i tanken. Sitter det ingen regulator på bösserna som reglerar ner trycket till ett lägre men jämt tryck?
Försökte även se på sprängskissen hur det funkar men det var svårt, sitter det en s.k. "poppet valve" som aktiveras av en fjäderbelastad hammare, är det allt? Känns spontant som att den kommer variera väldigt mycket i så fall och vara väldigt ineffektiv, eller?
Jag läste även nånstans om att man bör ställa in hammarfjäderna så optimalt som det går när man är ute efter precision(och det är man ju), skulle inte nån kunna skriva ihop en lite guide eller nått, t.ex. plockar ni isär bössa, justerar, plockar ihop, skjuter, plockar isär osv, osv, eller spänner ni fast bössan utan
stock framför en krono, vid vilket tryck bör man ha max utgångshastighet beroende på användning?
Har en hel del frågor till forumgurusarna men börjar väl med dom så att det inte blir för plåttrigt.
/PB