Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Många med gamla engelska byssor gillar ju Eley, t.ex de med Webley Tracker. Waspen fanns väl i 5.6 mm, vilket tydligen fungerade bra i Tracker. Aldrig ägt nån själv så vet inte huruvida detta stämmer?Micke skrev:En gång i tiden var faktiskt Dogg Match hyfsad kvalitet vill jag minnas. Men en riktig skitkula hette Eley Wasp.
Provade Dogg Match för ett tag sedan och kunde bara konstatera att det var ren skräp i jämförelse med RWS. "Funkar för husbehov" sa den lokala vapenhandlaren...
Men det intressanta i Martins inlägg är alltså att det finns en koppling mellan bössor och kulor. En kula som funkar bra i bössa A kanske är usel i bössa B.
Silwer skrev:Ja det var ok ammo förr.
Det är en gammal test så jag vet inte om det var gammal dogg match.
Silwer skrev:Att olika ammo funkar olika i olika pipor är gammalt, men skitammo är alltid skitammo i princip.
Silwer skrev:inte för att vara bessesrsmith men du har mäkt dem 2007.
Det är ju 10 år sen.
Jo jag är gammal jag med...
sälstryparn skrev:Silwer skrev:Milbro Rhino .25 de är bara för gamla engelska fjäderbössor ingetför moderna pcp.
Gick inte bra i en gammal webley .25 heller .
Kompisen fick en ask av mig eftersom den spred över halva tavlan med FX Whispern
Han började fundera om något gått sönder i hans bössa .
Fick tag på en bunt .25 Milbro Rhino askar. Har inte hunnit testa dem i min BSA Supersport, men skall se hur de går i den.Piore skrev:sälstryparn skrev:Silwer skrev:Milbro Rhino .25 de är bara för gamla engelska fjäderbössor ingetför moderna pcp.
Gick inte bra i en gammal webley .25 heller .
Kompisen fick en ask av mig eftersom den spred över halva tavlan med FX Whispern
Han började fundera om något gått sönder i hans bössa .
De gamla askarna med Rhino går mycket bra i min Webley Eclipse...mycket jämna och välgjorda men de som tillverkas nu är bara skit.Mitt Eclipse .25 skjuter bäst med H&N Baracuda.
Bergudden skrev:Mitt bottenrekord är Gamo Pro Magnum 7,87 gr och 7,55 gr.
De spred flera cm på 10 m och då med bössor som normalt träffar samma hål.
Kollade måtten med en tolk där andra kulor måste tryckas genom med visst motstånd.
Många Gamo-kulor ramlade genom utan problem.
Antar att de helt enkelt inte greppade räfflingen i pipan. Därav spridningen.
Numera använder jag bara JSB eller FX 4,52 mm.
Leopold skrev:Bergudden skrev:Mitt bottenrekord är Gamo Pro Magnum 7,87 gr och 7,55 gr.
De spred flera cm på 10 m och då med bössor som normalt träffar samma hål.
Ja för några år sedan testade jag dessa Gamo Pro Magnum i min HW30s på 10 meter, trodde knappt det var sant:
Silwer skrev:Hmm sånna tunga as för deras koreanska bössor ofta oregulerade, nan justerar hamnarfjädern med ett yttre hjul vartefter trycket sjunker flr att bibehålla npn firm av jömnhet.
Enbart för jakt då de inte fpr ha krutvapen civilt.
Krävs hög effekt, men tror inte ändå de ör målskyttebulor direkt.
Kommer de ur pipan på din HW?
chaosborn skrev:Jag kan ha fått en dålig batch, men så här ser det i alla fall ut.
För att följa länken så måste du registera dig.
Många som ser rätt ok ut har ofta inte allt för fin kjol.
Så här ser några av diabolerna ut, en av dem är ok, jag antar ni kan se vilken![]()
gubbe skrev:Till vilken bössa använder du dom Chaosborn?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster