Hej allihopa, har efter en massa "vargar" lyckats få till min TERMINATOR nu. Så här blev den.
Slaktade min QB79 för pipan, använde ventilpinne ,säte och magasin från tyffe, tryckmätare från AGA ;-), tuben är från soda-strime ? 605cc. allt annat är "hempul" Skidskytteomladdning har den oxo. Utg.Hastighet: 145 m/s+ Vikt: 3,7 Kg Pecision: Skaplig...
Tack till min kompis "pentti50" för all hjälp ( stjälp ? )
Tredja tanken: (Efter att det hade fått sjunka in lite) Ja jävlar i de... gött grovsmide!
Jag GILLAR den, lite MAD MAX över det hela. Vad har du för tryck i flaskan? Och hur många skott får du ut på en fyllning? Kaliber .22 eller? Lite träffbilder skulle vara kul att få se vid något tillfälle.
Gött jobbat!
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff
Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Hej igen, hmmm... pentti använde min användare i natt. Men iallafall, tack för svaren. Hur många skott får jag ut, det har jag inte hunnit prova ännu. Det är iallafall sk.tjobbigt att pumpa upp den där flaskan. Vad får man ut ur en tyffe ? Är det runt 40 skott vid licenspliktiga 250 m/s ? Vad är volymen på en tyffe? 300 cc ? I såfall får jag ut det dubbla då...
Ja visst blev det lite Mad-Max stuk! Törs knappt ta ut den på gården, kanske grannarna ringer farbror blå! Ähhh... man är nog för gammal i tankesättet, en soft air-gun ser ju råare ut... Just de, visst är det en .22