Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Få bort fett med bara papper är väl dömt att misslyckas, man kan ju hålla på & gnida till förbannelse, det som händer är att man fördelar det på en större yta bara. Jag använder breakclean, är ju ett måste att ha en burk hemma, fungerar ju till allt.
börne skrev:Få bort fett med bara papper är väl dömt att misslyckas, man kan ju hålla på & gnida till förbannelse, det som händer är att man fördelar det på en större yta bara. Jag använder breakclean, är ju ett måste att ha en burk hemma, fungerar ju till allt.
Buttler skrev:Antar att Biltema säljer brakeclean också?
börne skrev:Buttler skrev:Antar att Biltema säljer brakeclean också?
För att följa länken så måste du registera dig.
Buttler skrev:Vilka bra tips, tack ska ni ha.
Okej lacknafta eller brakeclean. Antar att Biltema säljer brakeclean också?
Förutom Pet sleeve, har ni testat andra lösningar och förbättringar som minskar Twang och förbättrar skjutupplevelsen ytterligare på dessa gevär?
Har läst att en del föreslår rikligt med fett på själva fjädern för att reducera twangen så mycket som möjligt..
Buttler skrev:Tack återigen. Fantastisk kunskapsbank på detta forum!
Då köper jag även brake Claean och testar och rengör med den först.
En till fråga Gällande Pet sleeve, funkar det med vilken flaska som helst eller är vissa material/varianter att föredra? Har sett på en film som jag tror Börne delade förut där en kille tillverkade en variant från ölburk. Jag tänker att plast borde dämpa mer än aluminium?!
jerico skrev:Fördelen med breakclean är att det dunstar helt. Annars är isopropanol förbaskat bra. Det är inte lika lättflytande som breakclean men dunstar också helt. Rödsprit är underskattat
Buttler skrev:Det är inte så att pistongpackningen råkar ta skada av rengöringsmedlet? Är det någon del som man inte ska avfetta?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster