Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
jerico skrev:Golfbollar är förbannat roligt med en 308De flyger som attan om man bara snuddar dom och ser riktigt roliga ut vid klockren träff. Jag kan dock rekommendera att man inte är närmare än 50 meter...
jerico skrev:Jag är aldrig närmare än 100 meter om jag pangar 308 på annat än tavlor. Just på grund av rikoschetter. Det är ju inte så kul att få en massa skit från kula/mål på sig
Desaleux skrev:När byns tävlings skytt hade berget som kulfång och far var och öste båten rikoschetta kulorna över huvudet på honom när han öste båten.
jerico skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
När det regnar ute så får man väl panga i källaren... Pappkartong med en gammal heltäckningsmatta som kulfång och vildsvinstavla i a4 storlek. Lite kul när man sätter en tidsgräns på 3 sekunder från att man vänder sig mot målet
Sako Finnbear skrev:Ja jag visade ju i ett inlägg för ett bra tag sedan hur min 10j HW30 5,5mm slog tvärs
igenom ett 50mm tjockt blockljus med mässingsspetsad diabol.
Silwer skrev:Stående med stöd är bra udda, men användes ju tidigt i historien av musketörer, vapnen var tunga med lång pipa så de var på en gaffel som de just stående använde som stöd.
Senare har det nog försvunnit.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster