Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
PLUTTE skrev:Awghh! Detta tvivel!? 4.5 eller 5.5? Mina bössor är i 5.5 så det hade förenklat en del, en sorts ammo.
Japp, Hurricane har.PLUTTE skrev:Är det bara Hurricane.se som säljer Zoraki?
Fast då får du en ny. Alltid problem med att veta hur andra har skött sina vapen.PLUTTE skrev:Jag beställde av Hurricane och då kom det plötsligt ut en på Tradera, typiskt! Jaja, orkar inte vänta en vecka till.
Vet inte. Men vad jag kan se verkar den ju kunna leverera rätt bra precision?Silwer skrev:fattar inte dessa?
Vad är grejen?
DE tycks ju inte var nåt värst mer än kunna ge hög effekt.
Men resten verkar horribelt.
Antara ifs att målskjutning inte är målet utan mer hög kraft i litet format plinking.
Om det är mig du frågar är det en Gen2 som jag köptHelikopter skrev:Jag har en Zorki HP 01 Ultra. Är det den första eller andra generationen?
Trevlig och välbyggd med gott om kraft i 5,5 och två pump.
lövblåsen skrev:Synd ultran ej finnas att köpa i Svea rike för velat ha en sån
ahayeah skrev:Finns det nåt enkelt sätt att se om det är en gen 1 eller 2?
Jag har skjutit lite mer nu. Kan helt klart rekommendera Zorakin. Skjuter riktigt bra. Och relativt lätt att göra så med.ahayeah skrev:Har börjat fundera på en sån här då det är smidigare att ta med till sommarstugan än gevär. Kan va kul omväxling också. Har gått 2 på tradera senaste dagarna, en gen 1 O en gen 2 och de verkar hålla värdet rätt bra med tanke på vad det är.
Så ganska riskfritt att köpa en egentligen, man förlorar inte mkt på att sälja den ett tag efter.
Tvekar som en del andra på. 177 eller. 22. Man gillar ju träffen i 22an och med en sån här pistol är det ju samtidigt inte mm precision man är ute efter utan mer nåt i stil med smiles/hour. Gevär har jag i båda så det finns ingen fördel att bara hålla sig till det ena.
Självklart funderar man såklart även på andra alternativ, hw 40 tex ( för billig och klen?) eller hw 75 ( för dyr?), ytterligare förslag mottages gärna. CO2 går bort då den även ska funka i garaget vintertid.
bebbe skrev:Vad gäller Zoraki vill jag tillägga att min pipa behövde rengörning redan efter 2-300 skott.
Har aldrig varit med om en pistol som så tydligt började skjuta dåligt när pipan var smutsig.
Vet inte om det ev kanske har att göra med ammunitionen jag använt eller om just Zoraki är så känslig för rengörning?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japp, helt inkonsekvent. Var över hela tavlan.Carle skrev:bebbe skrev:Vad gäller Zoraki vill jag tillägga att min pipa behövde rengörning redan efter 2-300 skott.
Har aldrig varit med om en pistol som så tydligt började skjuta dåligt när pipan var smutsig.
Vet inte om det ev kanske har att göra med ammunitionen jag använt eller om just Zoraki är så känslig för rengörning?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Var det spridning åt alla håll som blev resultatet av skitigt vapen?
Funderar på att köpa en Zoraki, så kan vara bra att veta vad man ska kolla efter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst