Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Fick frågan varför det inte blev några bilder förra helgen, så får väl lägga upp från denna. Kände inte för det är väl det enkla svaret![]()
En varm dag... Men kände direkt när jag steg ur bilen hemma att oj vad svalt & skönt det var i Mörrum, här va det varmt på riktigt![]()
Skyttet fungerade inte alls för mig idag, inte ens sittande i bänk med stöd gick det bra, var väl en sån dag helt enkelt. Fick till en ok träffbild. Övergick till att plinka på spinners.
Peter var duktig & började skjuta direkt, vi andra traggade mest![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
judgechipher bjöd på Rowan Engineering porr...
På sin Air Arms S400 MPR FT som han gillar mer & mer, det är fina grejer det där![]()
Sigge hade varit & lämnat en polare i Vägga hamn så han kom förbi & snackade lite innan han drog vidare på andra äventyr.
Tinis pangade på lite emellanåt, hon led i värmen, vet hur det är även om det var ok för mig idag, på jobbet får jag panikångest av för hög värme![]()
judgechipher ville testa GRS stocken, ännu en som sa den var grymt skön. Kan inget annat än att hålla med.
Nu ska jag vara en surgubbe....
Någon hade dödat sin kronograf... Trist, men man kan väl i alla fall ta med sig skitet därifrån, vi bedriver väl ingen återvinningscentral![]()
Tycker det blivit slappt, har rensat upp när jag kommit dit dom senaste gångerna, 22 hylsor på golvet, bänkar framdragna, det har stått läskflaskor & skit längs väggarna, där finns ju behållare för att slänga metall & plast.
Sen vet man ju inte om det är icke medlemmar som är där & härjar, svårt att sätta stopp för.
börne skrev:Du vet väl om att GRS Sporter finns till AA S400/410
judgecipher skrev:börne skrev:Du vet väl om att GRS Sporter finns till AA S400/410
Japp, det vet jag
börne skrev:judgecipher skrev:börne skrev:Du vet väl om att GRS Sporter finns till AA S400/410
Japp, det vet jag
Låt dom flyga![]()
börne skrev:Det är ett AA original tillbehör du har där, har heller aldrig gillat den.
Byggde egen förlängning till min med original bakkappa.
börne skrev:Blev inte mycket fotande idag. Var bara jag, bojos & Tony som sköt, poho kom förbi med sin gamla 150cc Monark & sa hej.
Tony tränade stående,
Jag lekte med kameran.
Min bästa 5 skottsgrupp någonsin.
Ska erkänna att när 5:e skottet var avlossat vågade jag inte fortsätta så det blev en 10 skottsgrupp som jag normalt skjuter
jerico skrev:Man ska sluta när man ligger på topp! Var det någon förståsigpåare som sa...
Sabla fin grupp!
börne skrev:jerico skrev:Man ska sluta när man ligger på topp! Var det någon förståsigpåare som sa...
Sabla fin grupp!
Ja, det tar nog ett tag att få till en sån igen även om det bara är fem st.
En utan ett skott i.
Sako Finnbear skrev:Har du stöd under högerarmen när du skjuter sittande med stöd?
jerico skrev:Satans fin skjutbänk! Påtagligt bättre än vad jag är hänvisad till...
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Har du stöd under högerarmen när du skjuter sittande med stöd?
Sitter ju vid en skjutbänk så givetvis vilar armen på bordet, rätt obekvämt att hålla upp den i luften.
Sako Finnbear skrev:Aha! Så du satt i bänk...
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Aha! Så du satt i bänk...
Ja inte fan klarar jag det där utan stöd![]()
Skjuter alltid så när jag skjuter sittande med stöd, jagar ju högsta möjliga precision i bössan/ammon & håller ut för vinden som ju påverkar mer än man tror. Finns många bilder i tråden där vi använder dessa bänkar vid bänkskytte så borde inte vara en hemlighet![]()
Lite konstigt att ni inte har nån vettig skjutbänk på din skjutbana, är ju rätt lätta att bygga om man vill!?
Stöd bara under framstocken & allt annat hängande i luften (om jag fattade rätt) låter ju som mer handikapp än hjälpmedel, tror jag hade skjutit bättre i sittande FT ställning med den bössan, även utan hjälp av hamster som ju gör stor skillnad.
börne skrev:Blev ni nåt folk idag, inga bilder
judgecipher skrev:eller annat som prioriterades?
börne skrev:Blir inget nästa helg heller då det blir att åka upp till gubbe för tävling på söndagen.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster