Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ekman1 skrev:Jag anser mig stabil på handen och har skjutit bra för med co2-pistoler.
Bronze45 skrev:Dieslar den? Dvs ryker det och luktar som en gammal dieselmotor. Det beror på att det finns montagefett kvar i cylindern och det dieslar genom att det antänds. Då blir precisionen lidande. Normalt försvinner det problemet efter ca 750-1000 skott.
Den är också ganska kräsen när det kommer till ammunition. Min funkar bäst med H&N FFT.
Min höll på med det väldigt länge.Bronze45 skrev:Dieslar den? Dvs ryker det och luktar som en gammal dieselmotor. Det beror på att det finns montagefett kvar i cylindern och det dieslar genom att det antänds. Då blir precisionen lidande. Normalt försvinner det problemet efter ca 750-1000 skott.
Den är också ganska kräsen när det kommer till ammunition. Min funkar bäst med H&N FTT.
bebbe skrev:Min höll på med det väldigt länge.
Men vill dock i sammanhanget lägga till att på min verkade det inte direkt påverka precisionen?
börne skrev:Nu vet jag inte om du skjutit med fjädervapen innan? Nu är jag själv ingen expert på just pistoler, men fjäderdrivna luftvapen kräver mycket träning då du har en dubbelverkande rekyl. Jag sköt bara fjäder under nåt år, sedan har jag gått över mer & mer mot PCP & när jag ibland plockar fram min annars så välskjutande AA TX200HC så märker jag direkt att jag inte längre är van vid rekylen i fjädervapen & hur mycket svårare det är mot mina PCP bössor. Det är frustrerande, man vet att bössan går bra & att man inte är en dålig skytt, men man missar.
Bara att träna på
Är nog runt 7,5J en frisk 45:a levererar.Knotvillage skrev:Går själv i tankarna att köpa en men skulle villa ha den helsvarta. Verkar bara vara Hurricane som säljer dessa. Fanns även på Sportwaffen men det är ju 7.5j krav där men den kanske inte hamnar över det ändå. Den skjuter ju i 130 eller 170 m/s.
Den verkar ju avsevärt lättare att ladda än HW40.
Silwer skrev:Jo de är väl inte så vanliga, folk behåller dem oftast.
Jag har ju BSAn, men den behöver nog en ny pistingpackning, den är jäkligt trött i början och det tar en bra hög diaboler innan den börjar funka vettigt, packningen är hård och tätar inte föränn den värmts upp helt enkelt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster