Grattis Gordon!
Jag - och säkert många andra - skulle verkligen tycka att det vore kul om du berättar och jämför. Och även om du inte tycker att du vill skryta med ditt skytte, skulle det verkligen vara värdefullt om du ville åtminstone antyda en jämförelse i precision!
De flesta BB vapen har kriminellt dålig precision. Även Sig Sauers egna CO2, som ju tom har räfflade pipor, och kan skjuta diaboler, är helt oacceptabelt kassa - och jag VET, för jag har köpt och provat 3 olika modeller. En var begagnad, och den har jag tills vidare behållit som teknikprojekt, men som sagt, den sprider så mycket, att man kan bara räkna med att ca 90% av skotten träffar en ölburk på 4-5m, när man kontrollerar träffbilden på en tavla.
Det finns mig veterligen inga riktiga jämförelser av krut och CO2 versioner av "samma" vapen på nätet. Helt otroligt egentligen, men beror nog mest på att CO2 versionerna är så fullständigt under isen kassa, att jämförelse blir meningslöst.
Nu finns det ju även andra aspekter att jämföra, förutom det grundläggande, om man kan träffa saker man siktar på. Mest uppenbart är
trycke. Men vikt, hur den ligger i handen, funktion i allmänhet och - vilket du ju redan gjort - riktmedel!
Än en gång grattis att du äntligen fått tag på pistolen du sökt. Och så hoppas jag att du får kul!
Du skulle verkligen göra en insats, om du även bjöd på en jämförelse!
(Ett starkt skäl till att jag gillar mina westernrevolvrar, är att man kan skjuta tillförlitliga grupper, som inte är urspårat stora.)
Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.