Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
oden-68 skrev:mikebike skrev:Samt att det finns en tjomme på Salumarknaden som vill köpa "pre-92" bössor.
Det är väll upp till var och en vad man vill köpa vissa vill ha Pre-92 andra inte Mvh TJOMMEN
paskina skrev:Finns det någon på detta forum som har ett pre-92
som är inköpt efter -92 utan licens?
Naturligtvis har man köpt det före 92.
Eller?
Skogshuggarn skrev:Jag får väl åka till föräldrahemmet å se vad jag glömt kvar för gamla skrotbössor,,kanske kan man göra ett garderobsfynd
kalln skrev:o problems för mej.
kalln skrev:Vi ska inte var ironiska vad gäller Pre-92.
Köpte ett gäng bössor när jag fyllde 30. Inget konstigt med det.
Var tänkt som övningsbössor inför lic-sök på krutbössor.
Men , musiken tog återigen övertaget, jägartankarna fick vänta, så även idag.
Summarium har jag kvar bössorna, och enl lagen så är de icke lic-pliktiga, såvida jag inte säljer dem. Isf måste köparen söka lic på dem.
Svårare än så är det inte. Inget alls hymmel & konstigheter.
Däremot de vapen jag köper idag, min aktningsvärda ålder till trots, måste jag söka licens på, om dessa är äldre än Pre-92. Eller är belastade med målskyttelicens öht.
No problems för mej.
Skogshuggarn skrev:kalln skrev:o problems för mej.
Näe,,jag tänker heller inte göra nåt problem av att det finns gamla bössor ståendes som är mina ,,problemet får de som inte har sina kvitton kvar sen inköpet för 30 år sedan .
RoLig skrev::smt016 Nu får ni ju ge er! Rätt fånigt att försöka göra detta med pre-92 till ett problem. Nåt kvitto lär man inte behöva på sin pre-92 bössa. Problemet uppstår ju när alla som var 18 år 1992 är döda...vad händer med bössorna då.? Dom som finns kvar..
sexskjutarn skrev:Vilken löper störst risk att skjuta ihjäl någon annan, han med license eller han utan?
paskina skrev:sexskjutarn skrev:Vilken löper störst risk att skjuta ihjäl någon annan, han med license eller han utan?
Den som är dummast i huvudet!
paskina skrev:sexskjutarn skrev:Vilken löper störst risk att skjuta ihjäl någon annan, han med license eller han utan?
paskina skrev:Skogshuggarn skrev:kalln skrev:o problems för mej.
Näe,,jag tänker heller inte göra nåt problem av att det finns gamla bössor ståendes som är mina ,,problemet får de som inte har sina kvitton kvar sen inköpet för 30 år sedan .
Hur länge behöver man spara kvitton?
Ett gevär utan licens finns ej. Enkelt eller hur?
Vi ska inte krångla till det.
sexskjutarn skrev:paskina skrev:sexskjutarn skrev:Vilken löper störst risk att skjuta ihjäl någon annan, han med license eller han utan?
Jaha, är det därför man måste ha license, man ska bevisa att man inte är dum i huvudet och kan hantera ett vapen?
Så dom med license har aldrig skjutit ihjäl någon annan?
Alla som inte har license är dumma i huvudet eller är det tvärt om?
kalln skrev:Har personligen inte forskat i hur länge man måste kunna uppvisa kvitto beträffande anförskaffande av luftvapen före 1992.
Vore kul veta , men inget jag prioriterar...
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster