Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
öberg skrev:men nu mer kör jag bara med Molly fett eller Tar från Maccari.
Daniel O skrev:öberg skrev:men nu mer kör jag bara med Molly fett eller Tar från Maccari.
Samma här, då vet man även att man får något som är anpassat för ändamålet.
oden-68 skrev:Daniel O skrev:öberg skrev:men nu mer kör jag bara med Molly fett eller
Tar från Maccari.
Finns hos Hurricane
Samma här, då vet man även att man får något som är anpassat för ändamålet.
Menar ni vanligt svart molly i 400g patron
Airhunter skrev:Jag testade nu ett speciellt helsyntetiskt fett som inte skadar gummi som är särsilt framtaget för pneumatiska cylindrar som arbetar med extremt höga hastigheter och temperaturer och höga tryck. Inget som finns på öppna marknaden. Jag fick tag i det på jobbet.
Verkar fungera väldigt bra
Fråga till Öberg,
vad tror du om om det där fettet jag skrev om där? konsistensen och fästförmågan mot metall är rätt likvärdigt som Molly...
öberg skrev:Fråga till Öberg,
vad tror du om om det där fettet jag skrev om där? konsistensen och fästförmågan mot metall är rätt likvärdigt som Molly...
Kan ju helt klart vara värt att prova!
Jag hittade fett från Festo på jobbet det funkar super.
Sen provade jag faktiskt Armén vapenfett i en bössa och det rekomenderas ej![]()
Dössan dieslar lite hur som haver, ibland inte på ett par veckor och sen smäller det satan ett par skott för och sen va lugnt igen tills nästa gång.
Men nu vet jag det
sos skrev:Tänkte själv prova med CRC "klistrigt-knut-fett" för bilar... liten tub på bl.a OK. Den verkar ju inte skada damasken (plast, gummi, polyurethan eller vad de nu är gjorda av).
Köpte precis ett Hatsan Torpedo 100X 0.22" och jag borde väl läst forumet först då Hatsan tydligen bara är skit och omdöpt till HataFan... nåjo nåjo... inte första dåliga affär man gjort......
KissN skrev:sos skrev:Tänkte själv prova med CRC "klistrigt-knut-fett" för bilar... liten tub på bl.a OK. Den verkar ju inte skada damasken (plast, gummi, polyurethan eller vad de nu är gjorda av).
Köpte precis ett Hatsan Torpedo 100X 0.22" och jag borde väl läst forumet först då Hatsan tydligen bara är skit och omdöpt till HataFan... nåjo nåjo... inte första dåliga affär man gjort......
Vad är de som är så dåligt med de geväret?
Har funderat på o köpa ett.
sos skrev:KissN skrev:sos skrev:Tänkte själv prova med CRC "klistrigt-knut-fett" för bilar... liten tub på bl.a OK. Den verkar ju inte skada damasken (plast, gummi, polyurethan eller vad de nu är gjorda av).
Vad är de som är så dåligt med de geväret?
Har funderat på o köpa ett.
Hatsan är i princip total "sågat" på forumen... så då blev man lite moloken... så mycket erfarenhet som finns här bara måste jag lita på... En liten recension, intryck kan jag ge så här -blåögd och utan större erfarenheter av annat än hobbex och jula spett...
1. Quattro trycket känns mycket bra och distinkt... mycket fina avfyrningar -tycker den träffar bra med öppna riktmedel
2. CRC klister-fett kanske gjorde underverk... twang? nä det sa bara PANG... rekyl? njaäe (skjuter ju 375H&H)
3. Köpt kikare men har inte fått fäste än (Hurricane skickar idag)... jag tror den kommer att överraska i precision...
4. Det måste vara en hel del förbättringar på denna nya version då den känns bra i skottögonblicket... dock grov, rå-finish på spännarmar etc men ganska schysst invändigt... jag har funderat lite på detta med att polera invändigt -är det så bra, i vanliga fall vill man ju ha lite krysshening för bättre smörjning, mindre friktion och större täthet... glatta ytor tenderar att fungera dåligt... ni som pysslar med pneumatik -hur ser ytan / ytbehandlingen på en luftcylinder ut invändigt....
Den kan nog bli en riktigt trevlig upplevelse... CRC klister fettet tror jag var helt suveränt... fett och black-tar i samma (och det sagt med NOLL kunskaper om black-tar... hade inte ens hört det ordet för en vecka sedan)
KissN skrev:Annars fundera jag på en M95, men kanske samma sak med dom isf? Någon som vet?
Tack på förhand.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst