Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:Surapeter skrev:Kulfång 39kg
För att följa länken så måste du registera dig.
Såg på forumet att det var någon som hade tillverkat ett tyst kulfång, så varför inte , körde 17x17 och 14x14 hål klämmorna hitta jag i garaget dunken tog jag hem (tom) från jobbet 2 säckar batong =78kr
Vad är vitsen med betong?Jag har fyllt ett liknande dunkmål med trasor.
Jag har använt tomdunkar från en Statoilmack, som innehållit "Adblue" bränsletillsats. Så de finns i drivor att få. Lagom stora för en papptavla. Är tillräckligt lätt att bära med sig, även långt. Och lätt att ställa undan. Man kan skruva fast remsor av plast höger / vänster / under, runt hålet i dunken, så får man en hållare att sticka ner tavlan i.
Kaxe skrev:Blev ett vapenställ tillverkat idag, betsat och ska få ett lager lack imöra, hmmm ett fack ledigt va ska jag köpa till det tro![]()
Chris skrev:en ny väggställning till 5 stk luftgevär.
hade litet valnötsbrädor över och några bössor som jag inte hade plats med nån annanstans. träpluggar ska betsas framöver så klart
Luftpangarn skrev:Chris skrev:en ny väggställning till 5 stk luftgevär.
hade litet valnötsbrädor över och några bössor som jag inte hade plats med nån annanstans. träpluggar ska betsas framöver så klart
Snyggt! Det där pryder ju verkligen sin plats! Det behöver man nog verkligen inte ens vara luftvapenskytt för att tycka!
atte69 skrev:Ok.. tyckte jag var duktig som slängde ihop 2 st småfågelholkar... får nog ut i verkstan igen ser ja ..
Inte för att bräcka men för mitt samvete..men jag har
Iaf ugglor i båda uggleholkarna jag gjorde förra året.
Jag har som vana att göra minst 2 holkar/år
Men du(Nitro) kanske hade lite ackumulerade holkar från föregående år att tillverka..
gubbe skrev:Fina holkar Nitro.![]()
Tycker dock att du ska komplettera dom med förstärkning runt hålet.
Typ plåt eller liknade. Annars är snart hackspetten där och förstör holken.
Och tar ungarna.
Kaxe skrev:Jag tröttnade på den svarta tråkiga stereobänken till min gamla Technics stereo så gjorde en ny av limträskivor som jag fräste kanterna på med handöverfräs och sedan slipade och lackade med klarlack.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster