Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
sexskjutarn skrev:"Luftvapen.info utgår ifrån att vederbörande har erfordlig licens"
Så var är problemet?
Så länge man inte säger, jag har ingen licens så har man licens.
Och även om man erkänner att man inte har någon licens kan man ha varit onykter vid tillfället.
sexskjutarn skrev:Eller varför inte ge Carl bildt en 7,5 joules pistol och säga åt honom att skjuta på tavlan 10x10 cm 50 meter åt det hållet.
Så kanske han ändrade uppfattning.
knivkastaren skrev:jag tycker inte att man skall trimma luftvapen till kaliber som måste ha licens:
sälstryparn skrev:knivkastaren skrev:jag tycker inte att man skall trimma luftvapen till kaliber som måste ha licens:
Allt man köper MÅSTE tas isär för att trimmas och förbättras , om det är möjligt .
Så är det bara......
Micke skrev:Saken är den, att detta är ett publikt forum, och den som är ansvarig för forumet kan ställas till svars för det som publicerats, och därför är det bättre att vara på den säkra sidan, än att lira på gränsen med risk för att forumet stängs ner.
Svårt att säga, du kan säkert bli åtalad för medhjälp till vapenbrott eller något liknande löjligt, precis som att man nu för tiden kan bli åtalad för medhjälp till fildelning. Lagstiftning går mot helt sjuka nivåer där man i princip kan döma vem som helst för vad som helst.Skogshuggarn skrev:Om jag ställer frågan,,hur trimmar man upp ett Diana 35 så det blir över 10 joul ,,är jag en brottsling nu ?
Jag svarar på frågan : byt fjäder,,den kan du köp tex där ! Är jag en brottling nu ?
Till saken hör att jag inte äger något Diana 35 , jag är bara intresserad av det tekniska momentet,,är jag en brottling nu ?
yellonet skrev:men informationen som sådan kan i en demokrati aldrig bli olaglig,
Samma här. Ni med licens får väl skapa ett eget forum i forumet precis som skyddsjägarna och sluta oss andra ute...Skogshuggarn skrev:Det är skillnad på vad Modereatorerna vill ha för forumordning ,,och vad det är för lagar som omgärdar yttrandefriheten i sammhället . Inledningsvis puffar Öberg för en förbättrad forumetik,,personligen kommer jag icke att ha några som hellst problem att var följsam till detta önskemål .
yellonet skrev:Samma här. Ni med licens får väl skapa ett eget forum i forumet precis som skyddsjägarna och sluta oss andra ute...Skogshuggarn skrev:Det är skillnad på vad Modereatorerna vill ha för forumordning ,,och vad det är för lagar som omgärdar yttrandefriheten i sammhället . Inledningsvis puffar Öberg för en förbättrad forumetik,,personligen kommer jag icke att ha några som hellst problem att var följsam till detta önskemål .
sexskjutarn skrev:yellonet skrev:Samma här. Ni med licens får väl skapa ett eget forum i forumet precis som skyddsjägarna och sluta oss andra ute...Skogshuggarn skrev:Det är skillnad på vad Modereatorerna vill ha för forumordning ,,och vad det är för lagar som omgärdar yttrandefriheten i sammhället . Inledningsvis puffar Öberg för en förbättrad forumetik,,personligen kommer jag icke att ha några som hellst problem att var följsam till detta önskemål .
Tänk om det är någon utan licens som kommer på hur man ska trimma bössan av egen hjärna och vill dela med sej av sina upptäckter som ingen har upptäckt förut?
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster