Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Samma här. Ni med licens får väl skapa ett eget forum i forumet precis som skyddsjägarna och sluta oss andra ute...
öberg skrev:Samma här. Ni med licens får väl skapa ett eget forum i forumet precis som skyddsjägarna och sluta oss andra ute...
Detta är OT från tråden, men det fanns ett mycket gott skäl till att vi gjorde så. Och införde nolltolerans på panga pippi inlägg! Då det ena håresande inlägget avlöste det andra.
Och jag håller med Ogster att det är förvånande att Vuxna människor inte kan acceptera att vi på forumet vill hålla en seriös nivå på det hela.
Till och med på det erkännt liberala forumet Flashback får folk pekpinnen på trimmfrågor![]()
Gogglade på Trimma luftgevär och fick snabbt fram detta:
Ja det går att "trimma" luftgevär. Kolla runt på t.ex. luftvapen forumen för vidare information.
Nu är detta inget påhopp på det andra forumet från min sida, Och jag vet att varken vi eller dom vill ha den stämpeln.
Och visst kan det diskuteras tuning av luftgevär på forumet men med förstånd!
Tänk er att ni vill ha en viss tjej/dam i säng! Går ni rakt fram och frågar om ni skall K.....eller använder ni ett smidigare sätt/ordval?
Har ni fått alla indianerna i kanoten nu då?
Hawkeye skrev:För närvarande pågår en utredning om det är kalibern och inte anslagsenergin ska vara avgörande för om licens ska krävas för luftvapen
Mooki skrev:Aha, det var dit skatten gick förra månaden då
Skönt att veta att den gör "nytta"... Kanske läge att bunkra .22 snart då...?
yellonet skrev:Så om några år har ungdomen tillgång till licensfria bössor som med kan skjuta igenom polisens skyddsvästar, nice
oden-68 skrev:
Bigbore i cal 4,5 bör man ju kunna få upp i en otrolig hastighet(om det nu finns några i 4,5)Hu bäva månne The Law
ogster skrev:oden-68 skrev:
Bigbore i cal 4,5 bör man ju kunna få upp i en otrolig hastighet(om det nu finns några i 4,5)Hu bäva månne The Law
Kanske inte så lätt att veta men bigbore är samma sak som grov kaliber, brukar räknas som bigbore från 9mm å uppåt.
Micke skrev:Precis! Grejen är busenkel - det handlar inte om vad någon av oss tycker om svensk lagstiftning, det handlar om vad som är lagligt eller ej. Alltså; att på något sätt modifiera sin licensfria bössa så att den på 4 meter ger mer anslagenergi än 10J är olagligt. Att uppmana/underlätta för någon att göra det är åxå olagligt.
Vad som är farligt eller ej, vad man har för vapenvana, vad man tycker om gränsen o.s.v. spelar ingen som helst roll - lagen gäller.
Och om nu inte någon tror att myndigheterna har pejling på vad som publiceras på nätet - kolla denna site; För att följa länken så måste du registera dig.
/ Micke
/ Micke
sexskjutarn skrev:"Luftvapen.info utgår ifrån att vederbörande har erfordlig licens"
Så var är problemet?
Så länge man inte säger, jag har ingen licens så har man licens.
Och även om man erkänner att man inte har någon licens kan man ha varit onykter vid tillfället.
paskina skrev:Om man köper tex en HW som man tycker att det är
dåligt tryck i. Beställer en ny originalfjäder och den blir
genast mycket bättre. Vem gör fel jag eller den som säljer
originalfjädern? Bör inte originalfjädern vara licensbelagd om
den är för stark?
Vi ska inte röra i skit för då luktar det.
Hoppas att alla fattar!
Tar bort detta inlägg senare eftersom det kanske
inte är "rumsrent"
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster