Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
PLUTTE skrev:Var det inte dessa pistoler som gick att konvertera till 22lr?
Fast det är ju resonemanget som är skrämmande, att bara man kan få vapnet att göra över 10j så är det licenspliktigt.Tempest skrev:Alla luftvapen med tillräckligt lång pipa för att kunna gå över 10 J om de trimmas blir licenspliktiga som jag förstår det, det räcker ju att kolla hur många J ett gevär kan ge i fullfart för att förbjuda det i Sverige i så fall. Det enda sättet för att kunna ha luftvapen blir i så fall att de byggs med brytbultar och svetsade sprintar som omöjliggör isärtagning? Jag tror inte att det går så långt, det här fallet har nog sin bakgrund i att många av pistolerna ute bland de kriminella är ombyggda blankspistoler från tex Zoraki med flera och det är nog bara handvapen som kommer att beröras av det där, Hatsantrimmarna kan andas ut.
Dark Of Light skrev:Btw, dessa revolvrar och dess patroner är förbjudna i England. Vapnen tillverkas och säljs fortfarande av Weihrauch (konverteras av deras krut produktions vapen) och patroner med tillbehör finns att beställa från England (endast export) och Tyskland.
Jag pratade med Weihrauch Sport på telefon. I klenaste kalibern .22 av deras krutrevolvrar är pipa och trumma av stål, ramen av zinklegering. Rimligen extremrent zink, som inte oxiderarar, samma som i gamla förgasare.dorro skrev:Är det inte så att de nu tillverkas av någon legering så att de inte håller för modifiering?
ogster skrev: Alla fjädervapen kan skjuta en projektil över 10j utan nån modifikation med en lösning som tar en sekund att göra.
Silwer skrev:Häftpistoler?
Tempest skrev:Silwer skrev:Häftpistoler?
Det var nån som byggde ihop en sorts pistol av en pipa och en häftpistol som slog på slagstiftet, livsfarlig.
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster