Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Skogshuggarn skrev:Det jag menar är att kvaliteten på kinabössan som sitter påmonterad på siktet som ligger i den kartong man köper,,,,inte är så bra
sexskjutarn skrev:Eller vet du något som inte jag vet om den?
Skulle tro att det är du som är guru på Baikal sexskjutarn,,själv är jag alltid vaksam över produkter som tillverkas under röd flagg,,samt länder som inte klarat av att hala flaggan längre än till halv stång .
RoLig skrev:sexskjutarn
Hur är bössan att spänna upp? lätt/tung.....tänkte då på hur bössan skulle fungera som junior/barnbössa. Kolvenlängden går ju att justera och bössan är lätt, så det är ju helt rätt till yngre skyttar.
sexskjutarn skrev:Numera ser bössan ut som ett rymdskepp.
sexskjutarn skrev:Numera ser bössan ut som ett rymdskepp.![]()
Förstår att några tycker den är ful, särskilt dom som gillar klassiskt, men man vänjer sej snabbt och efter ett tag uppskattas utseendet.
För att följa länken så måste du registera dig.
sexskjutarn skrev:Numera ser bössan ut som ett rymdskepp.![]()
Airrifles skrev:Nja, kulan går i hur bra som helst så det tror jag inte, jag hade en hw35 fjäder liggandes som såg lovande ut men den var tyvär för grov, får se om jag springer på någon annan som passar någon gång. Den skjuter så pass bra så hastigheten gör inget för det skyttet som jag tänker ha den till. Nu blir nästa projekt att få i lite vikter i den så det blir bättre balans, borde ju inte bli något problem med tanke på håligheterna som finns i stocken.
Nej över 7,5 tror inte jag heller på utan att bygga om bössan totalt.
RoLig skrev:Jag har också handlat en 60 o testat lite, den verkar ligga runt 135 m/s. Funderar på att byta o-ringen på laddpinnen, då den inte ser så frisk ut..tänkte försöka hitta en som är ett par tiondelar fetare också.
Cylindern har ju kort slag, men verkar ha nästan samma diameter som hw50. Jag har en 7,5j fjäder liggandes som är nästan identisk.. samma antal varv och bara någon tiondel större ytterdiameter..planslipad i ändarna. fjädern har dock något större stigning och är 2-3 cm längre. Tyvärr har jag inget skjutmått till hands, så jag kan inte mäta tråddiametern exakt..men det ser väldigt nära ut!
sexskjutarn skrev:RoLig skrev:Jag har också handlat en 60 o testat lite, den verkar ligga runt 135 m/s. Funderar på att byta o-ringen på laddpinnen, då den inte ser så frisk ut..tänkte försöka hitta en som är ett par tiondelar fetare också.
Cylindern har ju kort slag, men verkar ha nästan samma diameter som hw50. Jag har en 7,5j fjäder liggandes som är nästan identisk.. samma antal varv och bara någon tiondel större ytterdiameter..planslipad i ändarna. fjädern har dock något större stigning och är 2-3 cm längre. Tyvärr har jag inget skjutmått till hands, så jag kan inte mäta tråddiametern exakt..men det ser väldigt nära ut!
Grattis till bössan.
Dom där ultra små O-ringarna finns inte på dom ställen jag har varit och letat, som tur är får man med två![]()
Om den ligger runt 135 m/s, så får du 5 m/s till om du tätar i pluggen.
Cylinder diametern är 25 mm. Om du inte hittar någon fetare O-ring, kan du ju sätta dit 3 st.
Del 3 längst ner.
viewtopic.php?f=34&t=4273&p=36846#p36846
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst