Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Det positiva är doch att många krämpor försvinner när man får en bössa i
handen och en burk diaboler.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Det positiva är doch att många krämpor försvinner när man får en bössa i
Sant... Rätt konstigt hur bra skytte fungerar som avslappningsmedel, allt vardagligt sikt det bara försvinner.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Det positiva är doch att många krämpor försvinner när man får en bössa i
Sant... Rätt konstigt hur bra skytte fungerar som avslappningsmedel, allt vardagligt sikt det bara försvinner.
Watchdog skrev:Dagens tavla på 25 meter sittande fri ställning,den mittre tavlan skjuten med h&n field target och de övriga med jsb rs 4,5 och övre vänstra skippade jag för då kom rn pistolskytt som ville testa sitt vapen.
Sen körde jag bara några ft mål för självkänslan!![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
nha skrev:Watchdog skrev:Dagens tavla på 25 meter sittande fri ställning,den mittre tavlan skjuten med h&n field target och de övriga med jsb rs 4,5 och övre vänstra skippade jag för då kom rn pistolskytt som ville testa sitt vapen.
Sen körde jag bara några ft mål för självkänslan!![]()
Bra jobbat![]()
Blev det pistol för dig med?![]()
Prova några olika batcher RS. Min verkar gilla en i 4,51 men jag har bara 2 burkar kvar ...
nha skrev:Satte mig i skuggan o![]()
De sista skotten var dock (mot) solen i kapp.
Hårkorset blir långsamt mer stilla men träffbilderna visar ganska bra hur (o)stilla det är.
FT fri skjutställning.
De större missarna är nvs skit bakom spakarna![]()
Watchdog skrev:nha skrev:Satte mig i skuggan o![]()
Hårkorset blir långsamt mer stilla men träffbilderna visar ganska bra hur (o)stilla det är.
FT fri skjutställning.
Snyggt jobbat ändå tycker jag!ingen svett i ögonen med för det fick jag sist av kvav värme och koncentration!
nha skrev:Watchdog skrev:nha skrev:Satte mig i skuggan o![]()
FT fri skjutställning.
Snyggt jobbat ändå tycker jag!ingen svett i ögonen med för det fick jag sist av kvav värme och koncentration!
Tack för uppmuntran
De som kan säger ”skytte är färskvara” så det gäller att ligga i.
I dag var första gången på länge som inget justerande av stocken gjordes.
Måste surfa lite på rowans sidor …
eller börja med yoga![]()
30 grader varmt o 4ms sned medvind.
Watchdog skrev:Ja en hyffsad tavla i sittande fri ställning på 25 meter,hyffsad men som vanligt några förbenade flyers som retar en!![]()
Watchdog skrev:Ja en hyffsad tavla i sittande fri ställning på 25 meter,hyffsad men som vanligt några förbenade flyers som retar en!![]()
gubbe skrev:Watchdog skrev:Ja en hyffsad tavla i sittande fri ställning på 25 meter,hyffsad men som vanligt några förbenade flyers som retar en!![]()
Ser jättebra ut.![]()
Flyers kan bero på olika kulvikter.
Många tävlingsskyttar väger därför sina tävlingsskott.
Men även storleken kan variera såpass mycket att träffbilden ändras.
FT skyttarnas gissel.
nha skrev:Watchdog skrev:Ja en hyffsad tavla i sittande fri ställning på 25 meter,hyffsad men som vanligt några förbenade flyers som retar en!![]()
Det kanske är felteknik alt du gör så redan men tycker själv att jag missar mindre de (få) ggr bössan balanserar sig själv i rätt rikning = ju mindre input från sbs (jag) ju bättre …
Watchdog skrev:Aha!ja du tänker att mittpunkten ska vara mer på hamstern som balancerar bössan eller?var det så du tänke om man utgår från bilden på mig?tackar för input och tipps
börne skrev:Watchdog skrev:Aha!ja du tänker att mittpunkten ska vara mer på hamstern som balancerar bössan eller?var det så du tänke om man utgår från bilden på mig?tackar för input och tipps
Testa att hålla bössan under hamstern & stötta ditt knä istället, det ger i alla fall mig stabilitet, knäet pallar ju hålla upp bössan ändå.
Så här sitter jag. Inget säger dock att det är rätt för dig eller någon annan, men testa lite olika. Alla har sin stil.
Jag drar även till mig avtryckarhanden lite också, bara precis, det gör att jag låser mig i det läget. Dock gäller det då att sitta helt rätt & inte behöva dra in siktet i målet, tror jag skrev om detta tidigare. Detta i kombination att jag håller om mitt knä ger mig i princip samma stabilitet som om jag skjuter i bänk så att hårkorset ligger still .
En Film som visar hur proffsen gör, alltid kan man ta in nåt nytt när man ser hur dessa FT skyttar gör.
Sako Finnbear skrev:Blev två träningstavlor för mig med nu i kväll när temperaturen är lite behagligare.
HW30S
Gamo 4x32
JSB Jumbo RS 13,43gr 5,5mm
Stående med skjutkäpp 20 meter
Watchdog skrev:nha skrev:Watchdog skrev:Ja en hyffsad tavla i sittande fri ställning på 25 meter,hyffsad men som vanligt några förbenade flyers som retar en!![]()
Det kanske är felteknik alt du gör så redan men tycker själv att jag missar mindre de (få) ggr bössan balanserar sig själv i rätt rikning = ju mindre input från sbs (jag) ju bättre …
Aha!ja du tänker att mittpunkten ska vara mer på hamstern som balancerar bössan eller?var det så du tänke om man utgår från bilden på mig?tackar för input och tipps
Watchdog skrev:Sako Finnbear skrev:Blev två träningstavlor för mig med nu i kväll när temperaturen är lite behagligare.
HW30S
Gamo 4x32
Snyggt!riktigt fina grupper.
Sako Finnbear skrev:Watchdog skrev:Sako Finnbear skrev:Blev två träningstavlor för mig med nu i kväll när temperaturen är lite behagligare.
HW30S
Gamo 4x32
Snyggt!riktigt fina grupper.
Är definitivt inte nöjd!![]()
Bössan, kikarsiktet och diabolerna är det inget fel på, detta hänger enbart på mig som skytt.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster