Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
nha skrev:Ses vi på banan imorgon?
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Jahopp... Trodde ju fler skulle dit i sånt fint väder & då vi inte kan nyttja banan nästa helg då den är uthyrd till pistolklubben då dom har en stor fälttävling, men blev helt ensam![]()
Edit: Fan vad jag saknar den gamla goda tiden när vi var många på banan varje helg. Saknar det som fan, det är ju så man nästan skiter i att köra dit numera men tvingar sig dit, det kan ju va några på plats hoppas man.
Satt & läste gamla inlägg från flera år tillbaks & blev deprimerad![]()
bojos & poho sköt inne, men inte samtidigt. Så idag var det inte speciellt socialt skytte som gällde, men blev en pratstund med poho i alla fall innan vi båda drog därifrån.
Tog några bilder så dom som uppskattar det får nåt att glo på.
Härliga färger i naturen nu, även om jag föredrar "andra" sidan nyår då det går mot grönt igen.
Idag gick CCI Std Velocity rätt bra, fick till några helt ok grupper, dock inga superfina som är värda att visa upp, men som sagt helt ok då det blåste rätt bra också.
Träden matchade elden fint![]()
Blev även en genomgång av slutstycket när jag kom hem, hade 5st av 100st som inte smällde idag, så många har aldrig strulat under samma skjuttillfälle & då skjuter jag oftast fler också. Men allt såg helt ut vad gäller slagstift osv, inget gick trögt så antar det var ammon. Men skadar ju inte med en genomgång & lite ny smörja, man får inte heller glömma kvalitetstiden det ger när man pillar med sånt här![]()
börne skrev:Är väl lite OT i denna tråd, men då du frågade här så var det lättast att svara här.
Det är verkligen simpelt.
Börja med att släppa spänningen på slutstycket, nu ser min styrhylsa annorlunda ut men jag har en High Velocity Hunting Australia styrhylsa i alu istället för plastamöget. Bara hålla emot med handen & vrida ner laddarmen som vanligt.
Håll emot då fjädern har lite förspänning, sen ut med denna sprinten. När du ska ha ihop det igen får man trycka ihop fjädern & styra in så sprinten går i. Brukar ta en trasa & trycka med, lägger en trasa på bordet & har det som mothåll.
För att komma åt slagstiftet när det andra är delat så ut med denna sprinten, det har jag inte brytt mig om vid vanlig service, polering & smörjning, var första gången nu i helgen. Men inget konstigt, ut med sprinten sen trillar slagstiftet ut, liten fjäder att hålla reda på.
Lossade aldrig detta, såg ingen anledning till det då allt går lätt. Men en sprint & en liten fjäder att hålla reda på om man vill dela.
Du ska ju släppa på spänningen innan du delar slutstycket. Se till att det lägger sig i det lilla jacket när du ska spänna upp det, man känner det klickar till lite när man snurrar runt laddhandtaget. Jag har ett verktyg till att spänna det ur bössan, syns på bilderna i inlägget du citerade men går om man håller med en trasa eller nåt, hjälper med starka nypor när man ska spänna upp det, du får ju inte in det i bössan annars.
Polera som satan, mitt hade en jäkligt grov yta från fabrik. Har smort med lite olika, men nu senast med lite vanligt kullagerfett i brist på annat, tyckte det verkade fungera bra.
Ta en öl & begrunda ditt verk när allt är ihop igen![]()
Leopold skrev:Synd att det inte blev något alls nu imorrn, hade laddat och planerat för det. Men så kan det vara ibland och får helt enkelt ladda om till annat tillfälle.
Finns det någon slags kalender man kan kika på för att veta när det går att komma och panga på lördagar?
Leopold skrev:Det vanliga är ju att man bara dyker upp och skjuter, grillar osv.
nha skrev:Tveksam till pang imorgon.
Med Hänvisning till Bolund och company …
och till väderrapport.
börne skrev:Jag kör dit så får vi se vad det blir, tar en 10J bössa så kan man va inne om det är sketväder.
Men blir nog inte innan 10:30, precis gått upp.
1qaz1qaz skrev:så man kan ju chansa om nån är där
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster