Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
G-son skrev:Enkla kugghjul är förvisso inte allt för avancerat att tillverka om man bara har rätt maskiner.
Pistongen är lite mer komplicerad. Vad är den gjord av, stål? Härdad eller hyfsat mjuk?
Desaleux skrev:Cyklopen på Youtube använde en stång genom bakre pistongkolven och inre lejdarör och hade borrat genom snabbtvingen som tryckte i hop de hela Inan drev montering.
PLUTTE skrev:Ok, såg någon video där de har trätt en lång pinne igenom fjädrarna så inte böjer sig som guide innan de komprimerade ihop med en limkneckt. Men det var nog en Diana 75 när jag tänker efter, kanske lite annorlunda på pistolen?
PLUTTE skrev:Men blir inte pinnen som skarvar ihop dem i vägen då?
Tempest skrev:Det finns en renoverad Diana 6 på Tradera nu om det skiter sig.
PLUTTE skrev:Tempest skrev:Det finns en renoverad Diana 6 på Tradera nu om det skiter sig.
Jag har lite span på den, tänkte kolla med han vem som har renoverat den så det är bra gjort.
vettedax skrev:PLUTTE skrev:Tempest skrev:Det finns en renoverad Diana 6 på Tradera nu om det skiter sig.
Jag har lite span på den, tänkte kolla med han vem som har renoverat den så det är bra gjort.
ja dom går fint...har en likadan som den på tradera...helrenoverad å i nyskick...samt en diana 10 ...b'gge skjuter hur bra som helst..fullständigt rekylfria. fantastisk konstruktion faktiskt...fanns dom nya idag så blev dom nog dyra..
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst