Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Mörrums Skyttegille inbjuder till Field Target tävling söndagen den 8 Maj.
Tävlingen kommer dock att hållas i Skättilljunga
skjutglad skrev:Hör av dig om du behöver något i målväg.
börne skrev:skjutglad skrev:Hör av dig om du behöver något i målväg.
Blir bara 37 mål totalt. Antar tanken är att vi ska använda klubbens mål & där har vi ju över 50 st så det bör vi ju kunna lösa![]()
Skulle väl i så fall vara för att era mål är bättre. Trist det är så kostsamt att byta ut alla mål, hade varit gott att byta ut Gamo målen mot bättre som finns idag.
Nitro skrev:börne skrev:skjutglad skrev:Hör av dig om du behöver något i målväg.
Blir bara 37 mål totalt. Antar tanken är att vi ska använda klubbens mål & där har vi ju över 50 st så det bör vi ju kunna lösa![]()
Skulle väl i så fall vara för att era mål är bättre. Trist det är så kostsamt att byta ut alla mål, hade varit gott att byta ut Gamo målen mot bättre som finns idag.
25 st nya rostfria Danska mål är på gång.
börne skrev:Du länkar till kass länk gällande reglerna Nitro.
Denna är från 2021 & aktuell.
För att följa länken så måste du registera dig.
Jag brukar skicka en PDF med inbjudan till Martin på FT Sverige så han kan lägga ut det där så jag drar iväg det till honom.
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:skjutglad skrev:Hör av dig om du behöver något i målväg.
skjutglad skrev:Du kan nog söka för nya mål på aktivitetsstödet.
Martin skrev:Vilka "nya" mål köpte ni?
börne skrev:Hoppsan... Skulle anmäla mig men fick veta att man inte betalt tävlingslicensen![]()
Vet inte varför... Men det känns så avlägset med FT tävling. Blev nog bara en förra året om jag minns rätt så man har ju kommit ifrån det hela lite.
Frågan är om man ska börja träna lite eller hoppas på gamla meriter![]()
Men nu är jag anmäld i PCP 35J i alla fall
Nitro skrev:Lev på gamla meriter, det gör jag
Stinsen skrev:Är det ok att byta gevär efter första varvet i debutantklassen?
Tex att köra de första 25 målen med fjäder och nästa 25 med pcp?
Ser fram emot tävlingen!
börne skrev:Stinsen skrev:Är det ok att byta gevär efter första varvet i debutantklassen?
Ser fram emot tävlingen!
Hur det är i debutantklassen vågar jag inte säga annars är det inte tillåtet. Borde ju va samma i debutantklassen kan jag tycka då tävlingen består av 50 mål men uppdelat på två varv.
Det är ju som sagt en 50 måls tävling bara uppdelat för att få ner arbetsbördan för banläggarna då det blir hälften antal stationer.
Edit: Läste inbjudan igen & står klart & tydligt ”samtliga klasser skjuter 50 st mål uppdelat på 2 runder med 25 mål/runda”
Stinsen skrev:börne skrev:Stinsen skrev:Är det ok att byta gevär efter första varvet i debutantklassen?
Ser fram emot tävlingen!
Hur det är i debutantklassen vågar jag inte säga annars är det inte tillåtet. Borde ju va samma i debutantklassen kan jag tycka då tävlingen består av 50 mål men uppdelat på två varv.
Det är ju som sagt en 50 måls tävling bara uppdelat för att få ner arbetsbördan för banläggarna då det blir hälften antal stationer.
Edit: Läste inbjudan igen & står klart & tydligt ”samtliga klasser skjuter 50 st mål uppdelat på 2 runder med 25 mål/runda”
Men båda gevären går under samma klass.
Det är ju troligen ingen fördel att byta gevär.
Kan bara inte bestämma mig om jag vill skjuta fjäder eller pcp helst
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster