Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Jag kollade på min Diana... står inget märke på det men tog några kort.. Kan va Dianas egna... siktade med det å det funkar faktiskt.. skårsn är mindre tror jag.. sitter längst fram på kilbas en.
vettedax skrev:Jag kollade på min Diana... står inget märke på det men tog några kort.. Kan va Dianas egna... siktade med det å det funkar faktiskt.. skårsn är mindre tror jag.. sitter längst fram på kilbas en.
För att följa länken så måste du registera dig.
Martin skrev:Sätt på ett rödpunktssikte
zpiff skrev:Finns irisbländare för diopter så man enkelt kan reglera storleken på bakre siktet, se länk nedan
För att följa länken så måste du registera dig.:
Med min FWB 300 skött jag på kvällar och nätter ute vid sommarstugan med hela "tratten" urskruvad för mer ljus. Dock var målen då konservburkar på mellan 5 - 25 m.
Martin skrev:Sätt på ett rödpunktssikte
Chris skrev:Martin skrev:Sätt på ett rödpunktssikte
nu skojar du?
lga skrev:Martin skrev:Sätt på ett rödpunktssikte
Faktiskt testat det en gång, och tja... det fungerade väl hyffsat, trots att det var billigt skräp som jag hade köpt.
Men vill hellre ha en stålvariant och inte vara beroenden av batterier etc... tror då hellre på förslaget med en bättre diopter med justerbar iris/ öppning som kanske kan passa mina gamla ögon bättre.
Alt ngt i stil med dianas bakre öppna sikte. Frågan blir väl hur bra det kommer fungera med kornet dock, varför dioptervägen troligen är bättre... om man nu kan hitta en med tillräckligt stor öppning som sagt.
_Axel_ skrev:Jag har en diopter till FWB 300 som jag borra upp till 4mm, den byter jag jämt upp mot en oborrad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst