Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
gubbe skrev:Är inte säker att jag förstår. Du snurrar kikaren och punkten du ”siktar” på ska vara mitt i prick hela varvet?
gubbe skrev:Perfekt. Sen skaffar man sig fästen som går att ställa in så att man träffar mitt i på trettio meter så är man hemma
gubbe skrev:Är inte säker att jag förstår. Du snurrar kikaren och punkten du ”siktar” på ska vara mitt i prick hela varvet?
börne skrev:gubbe skrev:Är inte säker att jag förstår. Du snurrar kikaren och punkten du ”siktar” på ska vara mitt i prick hela varvet?
Eller så kan man förklara det med att mitten av hårkorset ska inte röra sig då är du i centrum. Är du inte i centrum rör sig mitten av hårkorset runt centrum.
Vi har en sån balanseringsmojäng på jobbet, dock en lite rejälare så den fungerar nog inte på kikarsikte då den är för stor.
Man kan även använda en spegel... För att följa länken så måste du registera dig.
Har man belyst riktmedel är det väldigt enkelt att använda en spegel... För att följa länken så måste du registera dig.
gubbe skrev:Jag förstod men ville ändå förtydliga.
dorro skrev:Brukar klippa ett V på var sida av en papplåda av passande storlek och snurra kikaren där.
Räkna klick funkar också hyfsat bra.
dorro skrev:Räkna klick funkar också hyfsat bra.
vettedax skrev:Mer en känsla jag har att optiken är bäst då.
Sportsmatch brukar leverera.vettedax skrev: när jag var färdig behövdes bara några få klick så var det hundra.. sånt fäste blir det nästa gång med helt klart
gubbe skrev:Sportsmatch brukar leverera.vettedax skrev: när jag var färdig behövdes bara några få klick så var det hundra.. sånt fäste blir det nästa gång med helt klart![]()
Snygg bössa.
gubbe skrev:Snygg bössa.
gubbe skrev:börne skrev:Tycker det ser rätt bra ut då det inte är så mycket som stör bössans form![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Form ja........
vettedax skrev:Ja monterade siktet i dag.. å vilket fint sikte då. Helt fantastisk bild å redig förstoring. skit nöjd.
vettedax skrev:Ja tack..tycker den är skitsnygg faktiskt..finaste blånering jag sett.. bästa uppbyggnaden mekaniskt med. kvalitet rätt igenom. tar några minuter att byta fjädern tex..med handkraft med..stocken är rena drömmen ju....nu hade jag lite otur med tryckets ytor men lätt å fixa så nu är den hundra...
börne skrev:vettedax skrev:Ja tack..tycker den är skitsnygg faktiskt..finaste blånering jag sett.. bästa uppbyggnaden mekaniskt med. kvalitet rätt igenom. tar några minuter att byta fjädern tex..med handkraft med..stocken är rena drömmen ju....nu hade jag lite otur med tryckets ytor men lätt å fixa så nu är den hundra...
Skönt du är nöjd, blev lite orolig att jag pushat lite för att du ska köpa då jag sagt dom är så fina.
börne skrev:gubbe skrev:Snygg bössa.
Jaha... Så hans TX200 är snygg medans min ser ut som en krokryggad häst, kommer aldrig glömma det påhoppet gubbe![]()
Dock ser inte min ut så längre då den är återställd till att inte va en FT bössa.gubbe skrev:börne skrev:Tycker det ser rätt bra ut då det inte är så mycket som stör bössans form![]()
Form ja........
gubbe skrev:Har lite svårt att erkänna det som varande FX ägare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster