Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
atte69 skrev:vettedax skrev: En 98a.enda negativa jag har är att piplåsningen är väldigt hård liksom.. Man får klappa till på pipan med handen rätt hårt för å spänna den.. Men man vänjer sig snart..
ett par droppar olja i låset(den fjädrande delen) gör ofta underverk , misstänker att dom ibland råkar montera dom "torra"
vettedax skrev:atte69 skrev:vettedax skrev: En 98a.enda negativa jag har är att piplåsningen är väldigt hård liksom.. Man får klappa till på pipan med handen rätt hårt för å spänna den.. Men man vänjer sig snart..
ett par droppar olja i låset(den fjädrande delen) gör ofta underverk , misstänker att dom ibland råkar montera dom "torra"
Jag har smörjt flera gånger..får nog kapa fjädern om jag skall göra nått..lite väl hård..min granne orkade inte bryta den ens..man får klappa till rejält.....jag kollade lite nu igen å dels är fjädern nog väl hård å ytan på den rörliga delen lite väl grov...la några droppar olja igen ändå..får väl ta isär å fixa det.
atte69 skrev:vettedax skrev:atte69 skrev:vettedax skrev: En 98a.enda negativa jag har är att piplåsningen är väldigt hård liksom.. Man får klappa till på pipan med handen rätt hårt för å spänna den.. Men man vänjer sig snart..
Jag har smörjt flera gånger..får nog kapa fjädern om jag skall göra nått..lite väl hård..min granne orkade inte bryta den ens..man får klappa till rejält.....jag kollade lite nu igen å dels är fjädern nog väl hård å ytan på den rörliga delen lite väl grov...la några droppar olja igen ändå..får väl ta isär å fixa det.
undrar om dom stoppar i starkare fjäder i 98 orna pga den tyngre pipan .. aldrig tänkt på det ,, har ju ingen 98 ,, bara dom flesta andra hw
vettedax skrev:Det finns en HW 95 med HW 98 stock på Tradera nu. 22a dock
Martin skrev:vettedax skrev:Det finns en HW 95 med HW 98 stock på Tradera nu. 22a dock
Länk? Hittar inte?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst