Jag har en gammal Sheridan Blue Streak i min ägo. Geväret är fullt fungerande. Dessvärre bröts kolven av för typ 30 år sedan och kasserades dumt nog efter det.
Då och då har jag kollat efter ett begagnat vapen men har insett att det är lönlöst då ett ickefungerande Blue Streak gick för 5000 spänn på Tradera nyligen.
Därför funderar jag på att lösa problemet genom att modifiera ett befintligt kolv-material, alternativt köpa ett komplett vapen av annan typ om så bara för kolvens skull.
Är det någon som vet om det finns något vapen eller material som skulle kunna modifieras, utan alltför stora besvär, för att passa min Blue Streak?
Diametern på "luftkammaren" under pipan, som ligger mot stocken är 22 mm. Kollar gärna upp fler mått om det skulle vara till någon hjälp.
Hejsan första tanke var en BSA airsporter... men det blir lika tokigt då man inte får en gammal bössa för en billig peng. Kanske en Diana 35 (34-36) eller 27 kunde passa men blir nog inte prisvärd heller
It don't mean a thing if it ain't got a spring för många luftgevär helt enkelt = https://drive.google.com/drive/folders/13n7TnnWy2iSVwkCTJaPIyek1nfh39HQ-?usp=drive_link