Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Dokumentera gärna din GISSrenovering här på forumet när du kommer igång..säkert fler som är nyfikna ju.
Lite OT men eftersom det var på tapeten så tog jag fram min 65a å pangade en del i går...otroligt fin bössa å fullständigt rekylfri..avtryckarvikt på ca 300g kanske..på 15 meter var det lätt skjuta hål i hål..å då med några öl i kistan.
För att följa länken så måste du registera dig.
PLUTTE skrev:vettedax skrev:Dokumentera gärna din GISSrenovering här på forumet när du kommer igång..säkert fler som är nyfikna ju.
Lite OT men eftersom det var på tapeten så tog jag fram min 65a å pangade en del i går...otroligt fin bössa å fullständigt rekylfri..avtryckarvikt på ca 300g kanske..på 15 meter var det lätt skjuta hål i hål..å då med några öl i kistan.
Den var fin! Har du renoverat kolven?
ryden skrev:Öl hjälper duktigt
Det blir en ny tråd när det är dags, idag har jag petat ut 8 blyklumpar ur pipan, inte undra på att det gick trögt!
Vågade mig på ett provskott med ren pipa och upplevelsen GISSar jag var helt normal, ett rejält klonk från kulfånget, ett pop från mynningen och en fullkomligt rekylfri bössa.
Eftersom den kom utan sikte och jag bara trätt på en diopter jag hade liggande så är det hyfsat imponerande att jag träffar någorlunda mitt i tavlan på 10m.
ryden skrev:Intressant!
Har du någon aning om vilka fjädrar som använts?
FWB300 funkar ju bra att ta upp i effekt men andra tävlingsgevär blir bara räpiga, jag hade hoppats lite på Diana...
vettedax skrev:Ja som sagts..det finns mycket info här på forumet faktiskt. renoveringsats kostar 45 EU på Waffencenter Gotha.
PLUTTE skrev:vettedax skrev:Ja som sagts..det finns mycket info här på forumet faktiskt. renoveringsats kostar 45 EU på Waffencenter Gotha.
Jag har en Diana 6 på väg hem och undrar om det är något mer än packningar man behöver beställa?
PLUTTE skrev:Beställer fjädrar oxå, man e ju lite ivrig och vill ha grejer hemma när man får pistolen.
vettedax skrev:PLUTTE skrev:Beställer fjädrar oxå, man e ju lite ivrig och vill ha grejer hemma när man får pistolen.
Ja klart....har själv en 6a samt en 10a...funkar skitbra...du ser ju på bilden ovan i det gula fältet vad som är noga...
PLUTTE skrev:vettedax skrev:PLUTTE skrev:Beställer fjädrar oxå, man e ju lite ivrig och vill ha grejer hemma när man får pistolen.
Ja klart....har själv en 6a samt en 10a...funkar skitbra...du ser ju på bilden ovan i det gula fältet vad som är noga...
Då man har monterat ihop pistolen så tar man av täcklocken och kollar att kungarna är lösa?
PLUTTE skrev:vettedax skrev:PLUTTE skrev:Beställer fjädrar oxå, man e ju lite ivrig och vill ha grejer hemma när man får pistolen.
Då man har monterat ihop pistolen så tar man av täcklocken och kollar att kungarna är lösa?
Ragnerstam skrev:Det är tjockleken på pippackningen som avses med 2 2,5 och 3.
Byter man tjocklek så ändras även måttet i bakkant, så att en annan distansbricka krävs för att få till måttet på 0,3mm.
Även vantskuven på spännarmen skall justeras så att man får ett lagom mottryck när den fälls framåt till stängt läge.
PLUTTE skrev:Fick hem pistolen nu. Tyvärr verkar pipan vara full med diaboler, hur får man ut dem utan att förstöra pipan?
vettedax skrev:Ta en trästicka eller nått...pipan är ju kort...knacka till med nån liten hammare tex...kan inte va några problem.
Grillspettpinne kan ju vara nått ...mina är 3mm.
PLUTTE skrev:vettedax skrev:Ta en trästicka eller nått...pipan är ju kort...knacka till med nån liten hammare tex...kan inte va några problem.
Grillspettpinne kan ju vara nått ...mina är 3mm.
Tack, funkar perfekt med mässingstång. Fick ut 2 skott och däremellan en "mask" av gammal pistongpackning.
Blev glad att alla tänder är kvar, sen lite rengöring av tuben då det verkar vara mycket smulor kvar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster